کد خبر: ۸۹۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 08 September 2020

مروارید خلیج فارس، جزیره کیش، یکی از مهم ترین مناطق گردشگری کشور می باشد که هم در بین گردشگران داخلی و هم در بین گردشگران خارجی طرفداران بسیاری دارد.

در جزیره کیش جاذبه های گردشگری و تفریحی ایده آل و خاص بسیاری وجود دارد که  همین مسئله باعث محبوبیت این جزیره در بین مسافران و گردشگران شده است.

می توانید با خرید بلیط هواپیما کیش  در زمان مناسب هزینه و زمان بیشتری را برای تفریح و دیدن جاذبه های این جزیره در نظر بگیرید.

جاذبه های جزیره کیش

در ادامه با مهم ترین جاذبه های گردشگری و تفریحی جزیره کیش آشنا می شویم تا بتوانید برنامه ریزی مناسبی در سفر با تور کیش داشته باشید. با داشتن یک برنامه سفر کاملاً مناسب با سلیقه و زمان سفرتان لذت این سفر را دو چندان خواهید کرد.

جاذبه های جزیره کیش:

  • بوستان آهوان
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • شهر باستانی حریره
  • ساحل مرجانی کیش
  • گذر هنرمندان کیش
  • آب انبار کیش
  • پارک ساحلی میرمهنا
  • جزیره هندورابی
  • کشتی یونانی
  • درخت سبز جزیره کیش
  • پارک دلفین های کیش
  • سافاری و تفریحات آبی کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی

نماد و یکی از مهم ترین جاذبه های جزیره کیش، کشتی به گل نشسته یونانی می باشد که در سواحل جنوب غربی جزیره قرار گرفته است.

این کشتی که زمانی نیز متعلق به ایران بوده است در مرداد ماه سال 1345 به گل نشست و پس از آن به جاذبه ای دیدنی و محبوب در کیش تبدیل شد.

بهترین زمان برای دیدن از کشتی به گل نسشته یونانی در هنگام غروب آفتاب می باشد. پس می توانید آخر یکی از روزهای این سفر به دیدن کشتی یونانی بروید. البته اگر زمان سفرتان کوتاه است و می خواهید از جاذبه های بیشتری دیدن کنید می توانید روز آخر و یا در پایان یکی از روزهای سفر به دیدن کشتی بروید.

 

پارک ساحلی میرمهنا کیش

این پارک ساحلی در شمال جزیره واقع شده و یکی از جاذبه های مهم تفریحی کیش محسوب می شود که برای خانواده ها پیشنهاد بسیار خوبی می باشد.

امکانات و سرگرمی های پارک ساحلی میرمهنا کامل بوده و می تواند تمام افراد را سرگرم کند. این پارک از دو فاز تشکیل شده که فاز دوم ان هنوز به طور کامل راه نیفتاده است.

  • فاز اول پارک ساحلی میرمهنا کیش

این فاز کمی از فاز دو کوچکتر بوده و مساحتی در حدود 41 هزار متر مربع را شامل می شود که با امکاناتی نظیر بازار عرب ها، بازار ماهی فروش ها، مسیر های پیاده روی و دوچرخه سواری، رستوران و کافه، آلاچیق ها و باربیکیو ها و ... را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

  • فاز دوم پارک ساحلی میرمهنا کیش

ساخت فاز دوم هنوز به اتمام نرسیده اما ایجاد فضای بازی مخصوص کودکان و فضایی برای ماهیگیری آزاد از ویژگی های برجسته آن می باشد.

البته به غیر از این پارک ساحلی در کیش پارک های ساحلی مشهور دیگری نیز وجود دارد که هر کدام جذابیت و ویژگی های خاص خود را دارند.

دیگر پارک های ساحلی جزیره کیش:

  1. پارک ساحلی سیمزغ کیش
  2. پارک ساحلی مرجان کیش
  3. اسکله تفریحی کیش
  4. ...

پارک دلفین های کیش

پارک دلفین های کیش

جذاب ترین جاذبه کیش از نظر گردشگران مجموعه تفریحی پارک دلفین ها می باشد که در جنوب شرقی جزیره واقع شده و محل نگهداری 21 پستاندار دریایی از جمله دلفین، شیر دریایی شمالی و جنوبی، گراز دریایی، گربه دریایی و ... در فضای سرپوشیده مجموعه و چندین گونه پرندگان در فضای باز مجموعه می باشد.

این مجموعه تفریحی در حدود 100 هکتار مساحت دارد و اولین و بزرگ ترین دلفیناریوم کشور می باشد. از انجایی که طرفداران این مجموعه بسیار زیاد می باشند در زمان های شلوغ که مسافران کیش زیاد می باشد بهتر پس از خرید بلیط هواپیما https://www.tahagasht.com/flight/plane-ticket، بلیط ورودی این مجموعه تفریحی را نیز خریداری کنید.

 

جزیره هندورابی

یکی از جاذبه های دیدنی کیش که نباید بازدید از آن را از دست بدهید جزیره هندورابی است که در 25 کیلومتری جزیره واقع شده و چیزی در حدود 200 نفر سکنه دارد. این جزیره در قرن 15 میلادی منطقه نظامی و تجاری پرتغالی ها بوده است.

در حال حاضر آثار باقی مانده از گذشته که در جزیره باقی مانده این جزیره 23 کیلومتری را به موزه ای بزرگ با مناظر طبیعی بسیار خاص تبدیل کرده است.

برای بازدید از جزیره هندورابی تقریبا یک روز زمان لازم است اما شک نکنید که ارزش وقت گذاشتن دارد.

شهر باستانی حریره کیش

شهر باستانی حریره کیش

این شهر قدیمی که در شمال جزیره کیش واقع شده مربوط به سده 5 تا 10 هجری قمری می باشد و در حدود 120 هکتار مساحت دارد.

البته در حال حاضر تنها خرابه ای از این شهر 800 ساله باقی مانده که طی عملیات های متعدد باستان شناسان کشف شده است. در بازدید از این شهر از سه بخش خانه های اعیانی، بخش های صنعتی و کارگاهی و مججموعه حمام ها دیدن خواهید کرد.

کاریز زیرزمینی کیش

ایرانیان باستان به دلیل کمبود آبی که در اکثر مناطق داشتند از قنات ها استفاده می کردند و از این طریق آب را به مناطق خشک و کم آب می رساندند. کاریز زیرزمینی کیش در حدود 2500 سال قدمت و حدود 8 کیلومتر طول دارد که همانند یک شهر زیرزمینی بزرگ به نظر می رسد. به همین دلیل به آن شهر زیرزمینی کاریز نیزگفته می شود.

این کاریز به احدی قشنگ و حرفه ای ساخته شده است که همه را شگفت زده خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار