در این مقاله به بررسی دقیق لوازم یدکی هایما و عوامل تعیین‌کننده اورجینال بودن قطعات این خودرو خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 11 December 2023

شرکت خودروسازی هایما در سال 1992 در کشور چین آغاز به کار کرد و هدف ابتدایی آن همکاری با شرکت‌های دیگر مانند مزدا و مونتاژ بود. هایما در سال 2010 به بازار عرضه شد که به‌عنوان یکی از ارزان‌ کراس اوورهای تک دیفرانسیل شناخته می‌شود. ویژگی‌های خوبه این خودرو مانند داشتن پیشرانه تنفس طبیعی 2 لیتری و همچنین گیربکس 5 سرعته اتومات، سبب پرطرفدار شدن آن نزد علاقمندان به خودرو شده است.

سیستم الکتریکی هایما تشکیل شده از تجهیزات مختلف الکتریکی باکیفیت است که در صورت خرابی آن‌ها، باید حتما قطعات اصل را جایگزین قطعه آسیب‌دیده کنید. در ادامه مقاله به بررسی دقیق لوازم یدکی هایما و عوامل تعیین‌کننده اورجینال بودن قطعات این خودرو خواهیم پرداخت.

لوازم یدکی هایما

لوازم یدکی اصلی هایما

کیفیت بالای لوازم یدکی، اطمینان از ایمنی بودن خودرو را به ارمغان می‌آورد، به همین دلیل دقت هنگام خرید این قطعات، از اهمیت بسیاری برخوردار است. باتوجه‌به شرایط تحریم و نوسانات بالای قیمت‌ها، قطعات فیک و تقلبی برای کلیه اتومبیل‌ها در بازار زیاد شده است. پس بهتر است برای جلوگیری از ضرر، قطعات را از فروشگاه معتبر دارای استاندارد کالا خریداری کنید. برخی از نشانه‌های تشخیص قطعات اصل از تقلبی عبارت‌اند از:

نحوه بسته‌بندی

نحوه بسته‌بندی قطعات اصل با نمونه‌های فیک متفاوت است که این امر به وضوح قابل تشخیص است و با کمی دقت می‌توان تشخیص داد که قطعه اصل است یا خیر. پس در هنگام خرید با حوصله به رنگ، علامت استاندارد و کیفیت ظاهری بسته‌بندی قطعه مورد نیاز دقت کنید.

کیفیت قطعات

برخی افراد باتوجه‌به آشنایی با قطعات و تجربه‌ای که در زمینه آن‌ها دارند، تنها با در دست گرفتن قطعات، به اصل یا فیک بودن آن‌ها پی می‌برند. برای جلوگیری از خریداری قطعات تقلبی، بهتر است لوازم هایما را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

انواع لوازم یدکی هایما

هایما خودرویی با فضای جادار و طراحی مناسب کابین است که برخی آن را خودروی خانواده می‌نامند. این خودرو شتاب‌گیری مهیج ندارد و برای رفت‌وآمد خانوادگی طراحی شده است. در هنگام خرید یکی از مهم‌ترین نکاتی که خریدار باید به آن دقت کند، دسترسی به قطعات آن است؛ زیرا هر خودرویی ممکن است دچار خرابی شود و اگر قطعات باکیفیت آن در دسترس نباشد، قطعا باعث آسیب بیشتر به آن خواهد شد. لوازم هایما از قطعات مختلفی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

لوازم موتوری هایما

لوازم موتوری، بخش اساسی مربوط به خودرو است که نیازمند نگهداری و شیوه تعمیر اصولی است. در صورت خرابی موتور، باید از قطعات اصل استفاده کرد. لوازم موتوری هایما شامل فیلترها، روغن موتور و قطعات دیگری مانند استکان تایپیت، اویل پمپ و ترموستات است که باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند. به‌طور مثال فیلتر به دلیل عملکرد خود که تصفیه کردن روغن موتور است، نیاز مداوم به پاکسازی و تعویض دارد یا روغن موتور که نقش حیاتی در عملکرد صحیح خودرو دارد، بر اساس نوع موتور خودرو انتخاب می‌شود.

لوازم یدکی هایما

قطعات بدنه هایما

این قسمت نیز شامل قطعاتی از آرم جلو پنجره، آنتن عقب، درها و شیشه‌ها، آینه‌های بغل و قطعات ریز و درشت دیگر است که به‌عنوان قطعات ظاهری خودرو سالم بودن آن‌ها ضروری است. همچنین قطعات تحتانی بدنه مانند کمک‌ها به‌عنوان یک بخش مهم خودرو، وظیفه جلوگیری از لرزش‌ها و ضربات ناشی از رانندگی در جاده را بر عهده دارند. در صورت وارد شدن کوچک‌ترین مشکل برای قطعات بدنه هایما، بهتر است تعمیر آن را به افراد ماهر و کاربلد بسپارید. تهیه قطعات را از فروشگاه‌ها یا سایت‌های معتبر انجام دهید تا آسیب بیشتری به آن وارد نشود.

لوازم یدکی ترمز هایما

سیستم ترمز یکی از اجزای مهم در خودرو است و نقش ایمنی و حفاظت از سرنشینان را حین رانندگی اجرا می‌کند. این سیستم شامل دیسک‌ها، مهره‌ها، کالیپرها، سیلندرها و سیستم هیدرولیکی است که در صورت نیاز به تعمیر باید با قطعات اورجینال و همچنین کار توسط یک تعمیرکار معتبر آن را انجام دهید.

قطعات جلو بندی هایما

قطعات جلو بندی هایما در واقع قسمت زیرین آن را شامل می‌شود که وظیفه کنترل در پیچ و دست‌اندازها را بر عهده دارد. این اجزا مهم‌ترین قسمت سیستم هر خودرو هستند و از بخش‌هایی مانند سیستم فرمان، دفنر، رام، اکسل، دسته موتور، سینی و قسمت‌های مختلف دیگر تشکیل شده است. عملکرد صحیح این قسمت‌ها برای هر خودرویی ضروری است؛ زیرا نقش حیاتی را در رانندگی اجرا می‌کنند.

به‌طور مثال فرمان باید نیروی لازم را برای گردش لاستیک‌ها از طریق راننده انتقال دهد و خودرو را هدایت کند. به دلیل این اهمیت بهتر است در صورت خرابی یا تمایل به تعویض قطعات جلو بندی هایما، این قطعات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

هایما استور

قیمت و کیفیت لوازم یدکی هایما بستگی به نوع و مدل لوازم یدکی، شرکت تولیدکننده، طول عمر و جنس محصول دارد که تمامی این محصولات در فروشگاه هایما استور، با بیشترین تنوع موجود است و در صورت ثبت سفارش در اسرع وقت محصول را به خریدار ارسال می‌کند. خرید لوازم یدکی هایما از این فروشگاه معتبر و قابل تأیید، هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین ممکن است.

لوازم یدکی هایما

جمع‌بندی

قطعات و لوازم یدکی هایما بسته به نوع و مدل این خودرو به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شوند و قیمت‌های متفاوتی دارند. برای تهیه قطعات باید حتما از فروشگاه‌های معتبر، مانند فروشگاه اینترنتی هایما استور تحت نام فروشگاه لوازم یدکی هایما استور، مراجعه کنید و با خیال راحت وسیله اورجینال مدنظر خود را سفارش دهید.

در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از قطعات فیک و غیراصل، میزان آسیب به خودرو هایما دو چندان می‌شود. در این مقاله سعی بر آن بود که ضمن معرفی قطعات مختلف و لوازم یدکی هایما، مطالبی را بیان کنیم تا در صورت نیاز از آن‌ها بهره بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار