کد خبر: ۱۰۳۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 09 March 2022

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم چراغ دیواری در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال شما می توانید از چراغ دیواری در محیط های مانند ویلا ها و شرکت ها ، اداره ها ، خانه ها استفاده کنید. علاوه بر این چراغ ها برای روشن کردن بالکن یا منطقه خاص مانند نشیمن و اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توانید چراغ ها را در بالای میز پذیرایی و برای دکور و بر روی دیوار های مختلف استفاده کنید.

آشنایی با کاربردهای مهم چراغ دیواری ساختمانی

چراغ دیواری نوعی المان و وسیله تزئینی است که با هدف روشن کردن فضا و تزیین محیط خانه و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ های دیواری علاوه بر این که باعث روشن شدن فضای داخلی خانه می شوند، زیبا سازی محیط خانه و آپارتمان را به دنبال دارد. چراغ ها در محیط خانه و حیاط ها، بالکن ها و حتی راهروهای خانه مورد استفاده قرار می گیرند. این چراغ ها بر روی دیوار نصب شده و کاربرد بسیار عالی دارند. لامپ هالوژن از المان ها و وسایل تزیینی برای خانه ها است که در رنگ بندی های متعدد عرضه شده است. کلید و پریز دو جز مهم برای چراغ های دیواری و هالوژن ها هستند. 

کاربرد چراغ دیواری

شما می توانید چراغ ها را بر اساس سبک محیط و نوع چیدمان و دکوراسیون خانه در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار دهید. چرا که چراغ های دیواری در سبک های مختلف تولید شدند و این چراغ ها در سبک کلاسیک و مدرن قرار دارند. هر کدام از سبک ها انوع های مختلف دارند و شرکت های تولیدی چراغ های دیواری که در زمینه ساخت محصولات روشنایی فعالیت می کنند، انواع چراغ های دیواری با ظاهر زیبا را عرضه کرده اند.

آشنایی با کاربردهای مهم چراغ دیواری ساختمانی

راهنمای انتخاب چراغ های دیواری

همانطور که در انتخاب محصولات دیگر نیاز به راهنمایی دارید در انتخاب چراغ دیواری نیز نیاز به راهنمایی حس می شود. انتخاب انواع چراغ های دیواری به علت کیفیت محصول و ظاهر آن کمی سخت است. علاوه بر کیفیت محصول بسیار مهم بوده و باید چراغ های دیواری را متناسب با نوع دکوراسیون و چیدمان منزل خود خریداری کنید. همچنین نوع انتخاب نوع چراغ های دیواری از معیارهای مهم برای خرید چراغ های دیواری هستند. خوشبختانه چراغ های دیواری در انواع مختلف وجود دارند. افراد می توانند با توجه به نوع دکوراسیون با کیفیت ترین چراغ های دیواری را خریداری کنند. در هنگام نصب چراغ دیواری باید به نور مورد استفاده شده در فضا و رنگ و شدت نور لوازم به کار برده شده و اکسسوری های خانه دقت کنید. رنگ به کار برده شده در فضا از دیگر معیارهای مهم به شمار می رود. 

مزایا و معایب لامپ هالوژن

چراغ دیواری و لامپ هالوژن دارای مزایا و معایبی هستند. در این مطلب در مورد معایب و مزایای لامپ هالوژن صحبت می کنیم. از جمله مزایای لامپ های هالوژن می توان به کیفیت رنگ عالی آن ها اشاره کرد. لامپ های هالوژن دارای نور آفتابی زیبایی هستند. همچنین سایز لامپ های هالوژن فشرده و کوچک است. کاربرد لامپ های هالوژن در تجهیزات و پروژکتور ها است. چرا که این لامپ ها سایز کوچکی دارند. از طرف دیگر از معایب لامپ های هالوژن می توان به هزینه کم آنها اشاره کرد. لامپ های هالوژن نسبت به دیگر لامپ ها قیمت کمتری دارند. از معایب لامپ های هالوژن می توان به مصرف بالای انرژی آن ها اشاره کرد. این لامپ ها بهره وری نوری بالایی دارند اما در برابر آن مصرف انرژی بالایی دارند. همچنین هالوژن ها فقط در رنگ آفتابی وجود داشته و در رنگ محدودیت دارند. از طرف دیگر لامپ های هالوژن آسیب پذیر هستند و لمس کردن لامپ ها می تواند عمر آنها را کم کند. 

بخش های مختلف کلید و پریز

کلید و پریز دارای سه بخش هستند. بخش اول کلید و پریز مکانیسم درونی و حلقه است. به ساختار درونی کلید ها و پریز ها مکانیزم درونی می گویند. مکانیزم درونی حلقه به چگونگی سیم پیچی و اتصال های درونی کلیدها می پردازد. مکانیزم درونی همچنین به تک پل یا دو پل بودن کلید ها و پریز می پردازد. بخش دوم قاب یا کادر است. قاب کلیدها و پریزها همان بخش چسبیده به دیوار می باشد و قاب پریز و کلید عایق بوده و هنگامی که فرد به قاب کلید دست بزند برق او را نمی گیرد. پریز و کلید در ابعاد و طرح های مختلف تولید شده اند و نصب آنها بر روی دیوارها با پوشش های مختلف مانند کاغذ دیواری و پانل های چوبی موجب زیباتر شدن فضا شده و از طرف دیگر سبب انسجام دادن فضا می شود. همچنین پریز و کلید ایمنی قابل توجهی دارند و از آنجایی که با برق در ارتباط هستند، باید کاملا عایق ساخته شوند. 

آشنایی با کاربردهای مهم چراغ دیواری ساختمانی

لامپ هالوژن، وسیله ای تزئینی بوده که با هدف روشن کردن فضا و تزیین محیط خانه مورد استفاده قرار می گیرد. کلید و پریز دارای اجزای مختلفی هستند، از اجزای آن می توان به مکانیسم درونی و حلقه و قاب و غیره اشاره کرد. چراغ های دیواری را می توانید در محیط های مختلف مانند اداره ها و خانه و هتل ها مورد استفاده قرار دهید. لامپ های هالوژن دارای مزایا و معایبی هستند از جمله مزایای لامپ های هالوژن می توان به سایز آن اشاره کرد. لامپ ها کوچکی دارند و می توانند در تجهیزات پروژکتورها مورد استفاده قرار گیرند . اما از معایب آنها می توان ، محدودیت در رنگ و مصرف بالای انرژی را نام برد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت barghnet.com مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار