در دیدار با مدیرکل کتابخانه، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی تاکید شد؛
در دیدار سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با مدیرکل کتابخانه، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری در ارائه خدمات به کتابخانه تخصصی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 20 October 2021

به گزارش گروه استان های تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور، مجتبی سعادتی، سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان با حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان، مدیرکل کتابخانه، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی دیدار و بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری در ایجاد کتابخانه تخصصی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور تاکید شد.
در این نشست، مجتبی سعادتی، سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور با اشاره به جایگاه پژوهش و استفاده از اسناد برای فعالیت های علمی و پژوهشی در زمینه های اقتصادی و پیوست های اجتماعی، فرهنگی در حوزه تخصصی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، عنوان کرد: حافظه و هویت تاریخی ملت ها در دوره های مختلف در کتابخانه ها بعنوان گنجینه های ارزشمند انسانی نگهداری می شود و هرگاه از این تجربیات غنی و عبرت های مردم در اعصار گذشته بهتر استفاده شود، قطعا نظام تصمیم گیری، اتخاذ راهکارهای کیفی و اجرایی شکل بهتری به خود می گیرد و از بوجود آمدن آسیب های مختلف در جامعه پیشگیری می کند.
وی به ضرورت ایجاد کتابخانه در سازمان های با هویت مردمی اشاره کرد و افزود: امروز سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور برای ارائه خدمات بهتر و کسب نظرات و دیدگاه ها صاحب نظران و بهرمندی از منابع غنی تخصصی در حوزه یارانه ها و همچنین بهره مندی از ظرفیت های علمی، پژوهشی و اسنادی نیازمند همراهی و مشارکت مراکز فرهنگی با منابع غنی علمی و پژوهشی مانند کتابخانه مجلس شورای اسلامی است.
سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشورگفت: ضرورت همکاری برای ایجاد یک کتابخانه تخصصی در سازمان هدفمندسازی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های کتابخانه مجلس شورای اسلامی می تواند راهبری خوبی در تصمیم گیری ها و ایجاد راهبردهای درست در سازمان ایجاد کند.
سعادتی به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه ارائه خدمات علمی و پژوهشی، تامین منابع، دسترسی های اطلاعاتی، استفاده از نخبگان و نویسندگان و صاحب نظران حوزه های اقتصادی، استفاده از منابع بین المللی در زمینه تجربیات موفق سایر کشورها اشاره کرد و افزود: تلاش سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور در بالا بردن نرخ بهره وری و ارائه خدمات کیفی به مردم باعث شد کتابخانه تخصصی سازمان را برای کلیه پژوهشگران، نویسندگان، دانشجویان و غیره که علاقمند به نگارش در حوزه های اقتصادی و یارانه ای هستند، راه اندازی نمایند.
در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان، مدیرکل کتابخانه، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی با تاکید به جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در پاسداشت ارزش های انسانی و اجتماعی عنوان کرد: جایگاه کتابخوانی و استفاده از اندیشه های انسان های متفکر و اندیشمند در قالب کتاب می تواند بستر ساز تعالی جامعه و توسعه و رشد سازمان های دارای کتابخانه شوند.
وی اضافه کرد: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی دارای سابقه تاریخی، بانک اطلاعاتی گسترده و منابع ارزشمند و غنی علمی، پژوهشی، تاریخی وغیره است که در یک سال اخیر اقدامات زیادی در جهت حفظ و صیانت از این اثار و اسناد شده است.
حجت الاسلام قاسمیان تاکید کرد: مدیریت کتابخانه، موزه، مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری در موضوعات تخصصی حوزه اسناد و کتابخانه ای است و در این حوزه ها ازتمام ظرفیت ها و پتانسیل های لازم برای کمک به سازمان هدفمندسازی یارانه ها دریغ نخواهدکرد.
شایان ذکر است، کتابخانه مجلس شورای اسلامی بیش از 600 هزار جلد کتاب دارد که 27 هزار جلد نسخ خطی و 27 هزار جلد نسخ سنگی سربی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار