600 هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی عضو تعاونی‌ها هستند

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بالغ بر 600 هزار نفر از جمعیت استان را اعضای تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند و سرمایه اقتصادی این افراد بالغ بر 40 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۷۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 10 August 2015

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بالغ بر 600 هزار نفر از جمعیت استان را اعضای تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند و سرمایه اقتصادی این افراد بالغ بر 40 میلیارد تومان است.

وی افزود: بالغ بر 600 هزار نفر از جمعیت استان را اعضای تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند و سرمایه اقتصادی این افراد بالغ بر 40 میلیارد تومان است.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی امروزه به عنوان یکی‌ از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار مطرح است.

سروری حضور اقشار مختلف در تعاونی‌ها با دیدگاه‌ها، نظرات، حرفه و تحصیلات گوناگون را در بخش تعاون ارزشمند دانست.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مدون برای بهره‌مندی از رشد و توسعه این بخش ضروری است.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به تمرکز بیشتر بر سرمایه اقتصادی در تعاونی‌ها، اذعان داشت: همواره سود و زیان مادی تعاونی‌ها مد نظر است در صورتی که اگر به سرمایه اجتماعی توجه نشود هزینه‌های اجتماعی زیادی را به بار می‌آورد که فقر، اعتیاد، بیکاری و طلاق از آن جمله است.

سروری ظرفیت بخش تعاون را در راستای ساماندهی سرمایه‌های اجتماعی بی‌بدلیل دانست و توجه به اهمیت و ظرفیت‌های بالقوه این بخش مهم از اقتصاد را ضروری دانست.

وی مدیریت منابع انسانی، اعتماد متقابل، همکاری و همدلی را از مصادیق سرمایه اجتماعی عنوان کرد و افزود: اگر زودتر به توان و ظرفیت سرمایه اجتماعی توجه می‌شد سهم تعاون در اقتصاد بیش از 6 درصد کنونی بود.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: توجه به بحث آموزش از مهمترین موارد برای توسعه سرمایه اجتماعی است.

سروری اذعان داشت: توجه به سرمایه اجتماعی آن قدر مهم است که در این زمینه دانش حسابداری اجتماعی نیز باید به کار گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار