دبیرخانه روز «حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» در فردوس راه‌اندازی شد

دبیرخانه ملی روز «حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان فردوس آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ 11 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، ۱۳ شهریور که به عنوان مبدا حرکت‌های جهادی در ایران شناخته می‌شود، سال گذشته براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» انتخاب شد و امسال اولین سالی است که ۱۳ شهریور به صورت رسمی در تقویم کشور ثبت شده است.

این روز که سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس برای کمک به مردم زلزله‌زده است، روز فردوس نام گرفته و سومین اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت امروز - چهارشنبه ۲۱ شهریور - در این شهرستان برگزار می‌شود.
همچنین امروز با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، شماری از مسئولان استانی و محلی، تجهیزات قرارگاه جهادی پهنه‌ای شهرستان فردوس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال رونمایی شد.

بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان فردوس از دیگر برنامه‌های جانبی اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت بود که انجام شد.
این ۱۰ کیلومتر راه روستایی شامل مسیر روستای باداموک، راه بین ۲ روستای انارستانک - نوق و چاه موتور شیراز است که ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این سه پروژه هزینه شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با هدف اطلاع از روند اجرای پروژه و بررسی راهکار‌های تسریع از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده نیز بازدید کرد.

عملیات اجرایی احداث استخر ذخیره آب یک میلیون متر مکعبی قنات بلده فردوس که اثر ثبت جهانی است با عنوان طرح "مدیریت منابع آب از آبخیز تا جالیز" با مشارکت بسیج سازندگی دی سال ۱۳۹۹ آغاز شد.
استخر ذخیره آب قنات جهانی بلده فردوس با عمق ۲۰ متر با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌مندی از سامانه‌های نوین آبیاری، تعادل بخشی مصرف آب، توسعه کشت‌های یکپارچه و بهره مندی از آب‌های روان فصلی در شهر باغستان در حال احداث است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند، پس از اطلاع از وقوع زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ به این شهرستان سفر کردند و طی حضور دو ماهه در این منطقه ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت رسانی به مردم زلزله‌زده سامان دادند.

اولین اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان رویداد ملی جهاد مقدس ۲ سال پیش در ۱۳ شهریور برگزار شد و شهریور سال گذشته نیز رئیس جمهور شهید در این شهرستان حضور یافت.

سومین اجلاسیه ملی جهادگران به مناسبت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان جهادگر در زلزله سال ۱۳۴۷ و مبدا اردو‌های جهادی کشور، ۲۱ شهریور امسال در فردوس برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار