تا پایان سال جاری؛

۵۰ رشته قنات در شهرستان خوسف جان می‌گیرد

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه تا پایان سال جاری حدود ۵۰ قنات در شهرستان احیاء می‌شود، گفت: علاوه‌ بر این عملیات احیای حدود ۲۰ قنات دیگر هم آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ 16 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی»، سید علی حسینی صبح دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها بیان کرد: احیای قنوات به عنوان یکی از خواسته‌های مهم مردم و به‌ویژه کشاورزان منطقه و راهی برای گذر از خشکسالی است.

وی ادامه داد: احیای قنوات راهی مطمئن برای تأمین آب بوده که هیچ گونه خسارتی را به منابع زیرزمینی وارد نمی‌کند.

حسینی با اشاره به ضرورت احیای قنوات به عنوان منبع دائمی تأمین آب بخش کشاورزی، گفت: با توجه به پیگیری‌ها و سلسله نشست‌ها پیرامون نهضت احیای قنوات، تا پایان سال جاری حدود ۵۰ قنات در شهرستان احیا می‌شود.

فرماندار خوسف با بیان اینکه همچنین عملیات احیای حدود ۲۰ قنات دیگر آغاز خواهد شد، ادامه داد: کار احیای قنوات روستاهای زید، برزاج، بید، دهشیب، بر مزید سفلی ، سرچاه عماری و جمشیدآباد در این شهرستان آغاز و کار چهار قنات اول رو به اتمام است.

حسینی از آغاز احیای چهار قنات دیگر طی هفته آینده خبر داد و افزود: برای ۲۰ قنات دیگر نیز تشکیل پرونده صورت گرفته که در ادامه احیای آن ها نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه قنات‌های نیازمند احیا  شناسایی و بر طبق اولویت احیا خواهند شد، گفت: بخشی از هزینه مرمت و بازسازی قنوات در شهرستان به صورت خودیاری پرداخت می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار