استاندار سمنان:

۱۲۵ هزار تن گندم در استان سمنان برداشت شد؛ پرداخت ۹۶ درصد از مطالبات گندمکاران سمنانی

گروه استان‌ها- استاندار سمنان با تلاش‌های صورت گرفته در سال زراعی گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶ 01 October 2024

۱۲۵ هزار تن گندم در استان سمنان برداشت شد؛ پرداخت ۹۶ درصد از مطالبات گندمکاران سمنانی

به گزارش خبرنگار «تابناک سمنان»، سید محمدرضا هاشمی بعدازظهر امروز در جمع کشاورزان استان سمنان اظهار داشت: تحقق این رقم در تولید گندم نتیجه‌ای ارزشمند و حاصل تلاش کشاورزان استان سمنان است که به بار نشست.
وی استان سمنان در کنار سایر قابلیت‌های خود در بخش کشاورزی از ظرفیت خوبی برخوردار است افزود: افزایش میزان تولید گندم و همچنین خرید تضمینی آن در استان سمنان بیانگر این ظرفیت‌های ارزشمند است.
استاندار سمنان با اشاره به سرعت گرفتن روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران از ابتدای دولت چهاردهم تا کنون گفت: تا کنون ۹۶ درصد از مطالبات گندم‌کاران استان سمنان در اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت شده است.
هاشمی با بیان اینکه این استان در بحث کشاورزی و تولیدات کشاورزی ازجمله پسته، زردآلو، گندم و سایر موارد و همچنین جامعه گسترده بهره‌برداران و کشاورزان از ظرفیت بسیار ارزشمندی برخوردار است
وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۶ هزار تن گندم به‌صورت خرید تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده‌است، اظهار داشت: استان سمنان از جایگاه بسیار خوبی از نظر شاخص‌های کشاورزی در کشور برخوردار است.
استاندار سمنان افزود: کشاورزان استان سمنان را کشاورزانی نمونه، فعال و موفق برشمرد و اعلام کرد: فعالیت‌های ارزشمند کشاورزان استان سمنان، این استان را به استان شاخص کشور در بخش کشاورزی تبدیل کرده‌است.
هاشمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا بررسی و پیگیری و رسیدگی به مسائل، مطالبات و دغدغه کشاورزان را برطرف کنیم؛ اظهار داشت: تاکنون در این راه قدم برداشته و بعد از این هم این امر در اولویت مسائل کشاورزی استان قرار خواهد داشت. 
وی گفت: تأمین آب شرب، افزایش مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای و همچنین استفاده و کشت محصولات کم‌آب بر از اولویت‌های ما در استان سمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار