مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان:

1100برنامه هم‌زمان با هفته ملی کودک در استان سمنان اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان مدعی شد که با وجود نامه‌نگاری با دستگاه‌های اجرایی و دستور استاندار سمنان تا به امروز تنها ۶ دستگاه از ۳۷ دستگاهی که در استان سمنان می‌توانند به حوزه کودک و نوجوان کمک کنند؛ برنامه خود را برای هفته ملی کودک اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ 01 October 2024

1100برنامه هم‌زمان با هفته ملی کودک در استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار «تابناک سمنان»، مرتضی مزینانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی کودک انجام شد از اجرای حدود یک‌هزار و ۱۰۰ برنامه هم‌زمان با هفته ملی کودک در این استان خبر داد.
وی محوریت اصلی تمامی برنامه‌های هفته ملی کودک در استان سمنان را امیدآفرینی و میدان دادن به کودکان در تمام برنامه‌ها دانست و افزود: اجرای ویژه‌برنامه‌های این هفته در کشور از چهاردهم تا بیست و یکم مهرماه برنامه‌ریزی شده است؛ اما در استان سمنان برنامه‌ها چند روز بیشتر یعنی از دوازدهم تا بیست و یکم مهرماه اجرا می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به تعداد برنامه‌های هفته ملی کودک در این استان، افزود: تعداد برنامه‌های ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان ۹۱ عنوان، برنامه‌های شهرستانی ۶۳۰ عنوان و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی ۳۷۱ عنوان برنامه است که در مجموع یک‌هزار و ۹۲ عنوان برنامه در طول هفته ملی کودک در استان سمنان اجرا می‌شود.
مزینانی با اشاره به وجود ۲۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان عنوان کرد: از مجموع برنامه‌هایی که در هفته ملی کودک و نوجوان در استان اجرا می‌شود، ۱۰ عنوان برنامه به‌صورت شاخص است که ازجمله آنها برگزاری گردهمایی بزرگ زبان‌آموزان استان سمنان با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از زبان‌آموزان کانون زبان ایران در سراسر استان سمنان است.
وی از دیگر برنامه‌های شاخص هفته ملی کودک در استان سمنان را اجرای ۱۰ برنامه تماشاخانه سیار در شهر‌های مختلف استان، اجرای مراسم ویژه در همایش پیاده‌روی خانوادگی فراجا، برگزاری آیین آغاز جشنواره ملی در مسیر آفرینش، آیین آغاز فعالیت کانون‌یاران استان، آیین آغاز فعالیت شورا‌های خانواده در کانون استان، آیین آغاز فعالیت باشگاه خبرنگاران کودکان و نوجوانان، آیین آغاز جشنواره کودک و نوجوان و رسانه و اختتامیه برنامه‌های تابستانی کانون عنوان کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به شعار هفته ملی کودک با عنوان «برای کودک؛ برای آینده» گفت: امسال با ۲ محور اساسی یعنی اجرای برنامه برای کودک و اجرای برنامه درباره کودک برنامه‌ها تدوین و تدارک دیده شده است.
مزینانی به دیداری که رهبر معظم انقلاب با مدیران کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور داشتند، اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار بر توجه مسؤولان امور فرهنگی کشور بر مسأله کودک و نوجوان تأکید کردند.
وی گفت: کودکان و نوجوانان نیازمند توجه همه مدیران به ویژه مدیران فرهنگی هستند؛ اما متأسفانه باید گفت آنچنان که باید و شاید این توجه در کشور در نگاهی کلان وجود ندارد و در استان سمنان نیز بر همین منوال است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۲۶ سال پیش فرموده‌اند، امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان با گذشته‌های نه چندان دور مثلا با ۲۰ سال پیش خیلی تفاوت کرده است، اظهار کرد: متأسفانه باید گفت برنامه‌ها متناسب با نیاز‌های کودکان نیست.
مزینانی تصریح کرد: با وجود نامه‌نگاری با دستگاه‌های اجرایی و دستور استاندار سمنان تا به امروز تنها ۶ دستگاه از ۳۷ دستگاهی که در استان سمنان می‌توانند به حوزه کودک و نوجوان کمک کنند؛ برنامه خود را برای هفته ملی کودک اعلام کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، شهرداری شاهرود، فرمانداری دامغان، شهرداری سمنان، بهزیستی و شهرداری امیریه از جمله دستگاه‌هایی هستند که تاکنون برنامه‌های خود را برای هفته ملی کودک اعلام کرده‌اند؛ البته لازم به ذکر است که شهرداری سمنان در شهری که به‌عنوان شهر دوستدار کتاب خوانده می‌شود، تنها یک برنامه برای هفته ملی کودک اعلام کرد، این در حالی است که انتظار ما بیش از اینهاست.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با تصریح بر اینکه کانون بر اجرای تک‌تک برنامه‌های اعلامی از سوی دستگاه‌های مختلف نظارت جدی دارد، گفت: استاندار سمنان، رئیس ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک است و کانون پرورش فکری استان نیز دبیری این ستاد را بر عهده دارد.
مزینانی از اهداف اصلی اجرای برنامه در هفته ملی کودک را جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها و خواسته‌های آنان عنوان کرد.
انتهای پیام/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار