صالحی با بیان اینکه متاسفانه مردم به هیچ وجه از خرید و حضور در رستوران‌ها و غذا خوری ها استقبال نمی‌کنند، ادامه می دهد: بسیاری از مردم دیگر توانایی خرید غذا از رستوران‌ها را ندارند.
کد خبر: ۹۶۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 09 May 2021

تابناک فارس هبه نقل از ایلنا: متاسفانه تاثیر کرونا در بخش‌های اقتصادی و کوچک تر شدن سفره‌های مردم باعث شده تا بیشتر اصناف روز به روز در وضعیت بدتری به سر ببرند و بیکاری هزاران نفر کارگر از دیگر موضوعاتی است که روز به روز شرایط ادامه زندگی را برای عده‌ای دشوارتر می‌کند.

رستوران‌ها برخلاف همیشه پررونق نیستند و مشتری‌های دائمی‌شان به دلائلی مانند ترس از ابتلا به بیماری کرونا و وضع بد اقتصادی ترجیح می‌دهند از رفتن به رستوران چشم پوشی کنند که تمام این عوامل باعث شده تا کفگیر رستوران‌داران به معنای واقعی به ته‌دیگ بخورد.

ورشکستگی رستوران ها و غذاخوری های شیراز

آن طور که صالحی رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شیراز می‌گوید: در حال حاضر رستوران‌ها و غذاخوری‌های شیراز به سمت نابودی بی سابقه‌ای به پیش می‌روند.

وی می‌گوید: متاسفانه از اوایل سال جاری تاکنون هیچ اتفاق خاصی در رونق رستوران‌ها و غذاخوری‌ها رخ نداده است و رستوران‌ها و غذا خوری‌های شیراز در یک وضعیت بدی به سر می‌برند.

کورش صالحی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه رستوران‌ها و غذاخوری‌های شیراز یکی پس از دیگری در آستانه ورشکستگی قرار دارند، می‌افزاید: متاسفانه مسئولان بعد از مدت‌ها اعلام کردند که رستوران‌ها از روز گذشته می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌شان را آغاز کنند.

مردم توانایی حضور در رستوران‌ها را ندارند

صالحی با بیان اینکه متاسفانه مردم به هیچ وجه از خرید و حضور در رستوران‌ها و غذا خوری ها استقبال نمی‌کنند، ادامه می دهد: بسیاری از مردم دیگر توانایی خرید غذا از رستوران‌ها را ندارند.

رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شیراز در ادامه با بیان اینکه کمبود مرغ هم از سویی دیگر سبب شد تا رستوران داران با مشکلات متعددی مواجه شوند، می‌افزاید: متاسفانه در حال حاضر مشتری در بازار وجود ندارد که از رستوران ها استقبال کنند بطوری که قیمت منو هم نسبت به گذشته تغییری نکرده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تنها اندکی از مردم از خرید غذا به صورت بیرون بر استقبال می‌کنند، می‌گوید: از اوایل سال جاری تاکنون رستوران داران حدود یک ماه تعطیل بودند بطوری که در حال حاضر بیشتر رستوران های شیراز بسته هستند و به امید آینده‌ای بهتر دست از فعالیت کشیده‌اند.

رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه مساوی بودن قیمت هر کیلو آهن با مرغ باعث شده تا در بسیاری از بخش ها با مشکل مواجه شویم، بیان می‌کند: در حال حاضر رستوران داران در تهیه مرغ به شدت در مضیقه هستند.

صالحی خاطر نشان می‌کند: کمبود مرغ باعث شده تا میزان فروش زرشک پلو با مرغ بیرون برها از 30 الی 40 پرس به روزانه 5 پرس کاهش یابد.

بیکاری 30 درصد کارگران رستوران‌ها در سال جاری

رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شیراز با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 30 درصد از کارگران رستوران‌ها از کار بیکار شده‌اند، می‌افزاید: در شرایط فعلی میزان خسارت وارده به رستوران‌ها بسیار زیاد است بطوری که بنده 4 تا از شعبه‌های رستورانم را تعطیل کرده‌ام.

فست فود

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن سبب شد تا دیگر هیچ اثری از تالارهای پذیرایی باقی نماند، می گوید: در حال حاضر مسئولان تالارهای پذیرایی در شیراز روزانه وسایلشان را به فروش می‌گذراند.

ورشکستگی کامل قهوه خانه های سنتی شیراز

رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شیراز در ادامه با بیان اینکه قهوه خانه‌های سنتی هم که به صورت کامل ورشکست شدند، می‌افزاید: متاسفانه مسئولان هیچ حمایتی از اعضای صنف ما انجام ندادند بطوری که امحال تقسیط بیمه کارگران تنها حمایتی است که مسئولان از صنف ما انجام می‌دهند این در حالیست که افراد دیگر پولی برای پرداخت بیمه نیروها در اختیار ندارند.

صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تالارهای پذیرایی و دفاتر تشریفات در شیراز تعطیل شده‌اند، می‌افزاید: با توجه به اینکه حدود 200 تالار پذیرایی و باغ مجالس در شیراز فعالیت می‌کردند و درون هر تالار حدود 10 الی 15 نفر کار می‌کردند متاسفانه شیوع کرونا باعث شد تا تمام این افراد کارشان را از دست بدهند این در حالیست که دیگر هیچ اثری از چایخانه های سنتی در شیراز به جا نمانده است.

فعالیت کمتر از 10 درصد مغازه های فست فود در شیراز

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز هم در ادامه با بیان اینکه علی رغم باز بودن مغازه‌های ساندویچی در شیراز اما متاسفانه نبود مشتری در بازار باعث شده تا میزان فروش ساندویچ و فست فود در شیراز به صفر برسد، می‌گوید: در حاضر باز و بسته بودن مغازه‌های ساندویچی و فست فود در شیراز تفاوتی با یکدیگر ندارد.

محمدرضا احمدپناه در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه ممنوعیت تردد هم مشکلاتی را بر مصائب و چالش‌های مغازه‌های فست فود و ساندویچی در شیراز افزوده است، می افزاید: اگرچه اوج فروش مغازه های ساندویچی و فست فود در شیراز در ساعات شبانه است بنابراین ممنوعیت تردد باعث شده تا مغازه‌های فست فود در شیراز در یک تعطیلی به سر ببرند.

بیکاری بیش از 50 درصد کارگران فست فود و ساندویچی های شیراز

وی با اشاره به اینکه تعطیلی‌ها و نبود مشتری در بازار فست فود در شیراز روزانه خسارت هنگفتی به مغازه داران وارد می‌کند، ادامه می دهد: متاسفانه در حال حاضر مغازه داران توان پرداخت حقوق پرسنل و کارگران را ندارند و جهت بقای فعالیت میزان کارگران را به یک سوم رسانده‌اند.

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی درآمد مغازه داران کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، می افزاید: متاسفانه در سال جاری بیش از 50 کارگران مغازه‌های فست فود و ساندویچی در شیراز بیکار شده اند.

احمدپناه در ادامه با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد از مغازه‌های فست فود و ساندویچی شیراز در آمد مناسبی دارند، ادامه می‌دهد: در حاضر برآورد دقیقی از افرادی که ورشکست شده‌اند در اختیار نداریم و این در حالیست که ماهیانه حدود 10 مغازه پروانه هایشان را ابطال و از ادامه فعالیت دست می کشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار