معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس هم افزود: برای رسیدن مرغ به مصرف کننده در شب عید، نمایندگان جهاد کشاورزی از ۱۵ بهمن ماه سال گذشته در تمام کشتارگاه‌ها مستقر شدند. به علت ممنوع بودن قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها تنها ۵ درصد از کشتارگاه‌ها بیرون از محل کشتارگاه‌ها برای مصارف بیمارستان‌ها، رستوران‌ها مجاز به قطعه بندی هستند.
کد خبر: ۹۶۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 29 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: ابراهیم زارع شامگاه چهارشنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه بازدید از وضعیت کشتار مرغ در یکی از کشتارگاه‌های شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدایت، نظارت و حمایت از پرورش جوجه تا کشتاربر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و بعد از آن توسط سازمان سمت عملیاتی اداره می‌شود.

او با بیان اینکه وظیفه این سازمان کمک به متولیان تولید است تا مرغ با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد، خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی به دلیل تحریم‌ها تهیه نهاده به قیمت مناسب و عرضه به مرغداران است و هرگز در جایگاه ضابط قانونی قرار ندارد.

زارع در مورد نرخ مصوب قیمت مرغ از سوی دولت، عنوان کرد: از سوی دولت قیمت هر کیلو مرغ از ۲۰ هزار و ۴۰۰ به ۲۰ هزارو ۹۰۰ تومان افزایش یافت و با انتقاد بسیار روبه‌رو و پس از اصلاح به قیمت ۱۷ هزارو ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.

او بیان کرد: تولید مرغ زنده بر اساس آمار سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و نیز جوجه ریزی در فروردین ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه سال گذشته افزایش داشته و باید یادآورشد اگر بازار ملتهب شد بازار رقابتی کامل می‌شود و برای برون رفت از این مهم، نیاز به کاهش التهاب و همکاری سایر متولیان داریم.

عرضه مرغ قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس هم افزود: برای رسیدن مرغ به مصرف کننده در شب عید، نمایندگان جهاد کشاورزی از ۱۵ بهمن ماه سال گذشته در تمام کشتارگاه‌ها مستقر شدند. به علت ممنوع بودن قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها تنها ۵ درصد از کشتارگاه‌ها بیرون از محل کشتارگاه‌ها برای مصارف بیمارستان‌ها، رستوران‌ها مجاز به قطعه بندی هستند.

کرامت‌الله کیومرثی گفت: بر اساس دستور معاون دادستانی، نمایندگان تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در خروجی کشتارگاه‌ها موظف به توزیع موریگی مرغ در خروجی کشتارگاه‌ها پس از صورت جلسه و تحویل به نماینده صنف خرده فروشان و یا اداره صمت هستند.

او اظهار کرد: با همکاری و تعامل نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی اقدام به سرکشی از صنف‌های مختلف کردیم و اگر نرخی بالاتر از مصوبات مشاهده شود با مجموعه نیروهای تعزیرات برای برخورد قانونی با متخلفان همکاری می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات مرغداران، گرانی نهاده‌ها، دارو و واکسن، افزایش ریزمغزی‌ها و هزینه‌های تمام شده روز اما واحدهای مرغداری در حال تلاش عرضه مرغ به متقاضیان هستند.

کیومرثی عنوان کرد: در اسفندماه سال گذشته ۷ هزارو ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی انجام شده این رقم در فروردین ماه به ۷ میلیون و ۹۰۰ قطعه افزایش یافته است.

او اضافه کرد: قیمت تمام شده یک کیلو مرغ، هزینه جوجه یک روزه ونهاده سویا و ذرت است که تقریبا ۷۲ درصد هزینه را تشکیل می‌دهند که قسمت مهم آن را دولت با ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومان پرداخت می‌کند.

کیومرثی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مقطعی جوجه، تقاضای بهره‌برداران برای جوجه ریزی رو به رشد بوده و همچنین برای متعادل شدن قیمت جوجه یک روزه در حال رایزنی با دولت هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: با وارد کردن تخم مرغ نطفه دار به مراکز فارس، بخشی از جوجه یک روز استان فارس تامین شود.

مرغ زنده به انداره مصرف در فارس در حال تولید است

کیومرثی ادامه داد: مرغ زنده به انداره مصرف در استان در حال تولید بوده و به صورت میانگین شبانه ۲۳۰ هزار قطعه مرغ آماده انتقال به کشتارگاه‌ها برای عرضه به مرغداری‌هاست.

دستیار مسئول فنی کشتارگاه شیراز مرغ نیز در این بازدید درمورد شناسایی موارد غیر بهداشتی در کشتارگاه گفت: موارد غیر بهداشتی و بیماری تا کنون مشاهده نشده و پس از بسته بندی، بررسی و با رعایت مسائل بهداشتی اجازه کشتار و حمل مرغ صادر می‌شود.

فرشید هاشمی اضافه کرد: تاکنون هیچچ گونه مشکلی در کشتارگاه‌های مشاهده نشده و به صورت کاملا منسجم وبهداشتی، مرغ به فروشگاه‌های عرضه توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار