دکتر لطفی همچنین یادآور شد: در حال حاضر هیچ واکسنی از سوی دانشگاه در منزل تزریق نمی شود و لازم است مردم فریب افراد سودجو را نخورند.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 09 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عنایت الله رحیمی در بازدید از مراکز تزریق واکسن کرونا در سطح شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم، فسا، لار و گراش تلاش های مناسبی در زمینه تزریق واکسن انجام داده اند.

استاندار فارس ادامه داد: مراجعه به آمار واکسیناسیون کشوری نشان می‌دهد تا امروز دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه اول تزریق واکسن کشور را به خود اختصاص داده است که این دستاورد درخور تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ مرکز ثابت در شهر شیراز با هدف انجام واکسیناسیون ایجاد شده است، افزود: تزریق واکسن در استان فارس که با اولویت کادر درمان و بیماران خاص آغاز شده بود، هم اکنون با واکسینه کردن افراد بالای ۸۰ سال ادامه دارد.

رحیمی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال به صورت خودرویی برای نخستین بار در هر شیراز کلید خورد است، اظهار داشت: در حال حاضر تزریق واکسن به دو طریق حضور در سالن و خودرویی در شیراز انجام می‌شود .

وی ادامه داد: در سالن های تزریق واکسن فضا و تهویه مناسب در نظر گرفته شده و همچنین واکسیناسیون شهروندان بالای ۸۰ سال به صورت خودرویی این امکان را ایجاد کرده که افراد مسن و کم توان بتوانند در خودرو منتطر بمانند و دچار سختی نشوند.

استاندار فارس تزریق بیش از ۱۲۰ هزار دوز واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی را اقدامی مهم دانست و با اشاره به اینکه سالمندان استان جمعیت قابل توجهی هستند از مردم خواست بر اساس فهرست اعلامی دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون در مراکزی که ایجاد شده حضور یابند تا از زمان انتظار آنها و تشکیل صف های طولانی کاسته شود.

وی با بیان اینکه روزانه واکسیناسیون ۴ تا ۵ هزار نفر سالمند در فارس انجام می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود که تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال در فارس تا ۱۰ روز آینده پایان یابد و پس از آن بر اساس سند ملی واکسیناسیون گروه های بعدی واکسینه شوند.

 

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت بالای ۸۰ سال در استان وجود دارد، از هفته گذشته تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به افراد بالای ۸۰ سال در استان آغاز شده که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده کار واکسیناسیون در این گروه سنی به پایان برسد.

دکتر مهرزاد لطفی افزود: طرح خودرویی واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در شیراز برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و سالمندانی که توان جسمی لازم را ندارند می توانند با خودرو به محل تزریق مراجعه کرده و تزریق واکسن آنها در داخل خودرو انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم بدون اطلاع قبلی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و اطمینان داشته باشند اسامی افراد در لیست موجود است، اظهار کرد: واکسیناسیون در گروه های هدف به طور کامل، مرحله به مرحله انجام می شود و جای نگرانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون علیه کرونا در شیراز، از پیگیری برای توسعه این مراکز با همکاری استانداری و ارگان های ذیربط خبر داد و گفت: راه اندازی تزریق واکسن در منزل و سیار در شیراز، دیگر برنامه های در دست اجرا، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

دکتر لطفی همچنین یادآور شد: در حال حاضر هیچ واکسنی از سوی دانشگاه در منزل تزریق نمی شود و لازم است مردم فریب افراد سودجو را نخورند.

در این برنامه از محل تزریق واکسن در مرکز هلال احمر و مرکز خودرویی شهرک گلستان بازدید شد و سالن موجود در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی به منظور راه اندازی مرکز جدید واکسیناسیون، مورد بازدید استاندار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار