رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تزریق واکسن ضدکرونا برای تمامی بیماران مبتلا به تالاسمی دارای سن بالای ۱۸ سال و تحت پوشش این دانشگاه به صورت کامل انجام شد.
کد خبر: ۹۶۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 09 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم یکشنبه از قول مهدی احمدنیا افزود: واکسیناسیون بیماران تالاسمی تحت پوشش این دانشگاه در دو مرحله انجام شد که مرحله نخست از پنجم فروردین ماه آغاز و مرحله دوم نیز از هشتم اردیبهشت شروع شد و ١٨ اردیبهشت به اتمام رسید.
وی اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی به بیماران تالاسمی واکسن سینوفارم تزریق شده و تاکنون نیز مورد خاصی از عوارض آن گزارش نشده است.
وی تصریح کرد: انجام تمامی تزریق‌ها طبق نوبت‌دهی صورت پذیرفت تا ازدحامی در محل ایجاد نشود. همچنین به مراجعین، مراقبت‌های خاص ناشی از عوارض احتمالی هم آموزش داده شده است.
وی بیان کرد: کسانی که به بیماری کرونا مبتلا بوده و بهبود یافته اند، نباید بلافاصله برای واکسن مراجعه کنند و بهترین زمان برای آنان مطابق با دستورالعمل ابلاغی ۴ هفته پس از بهبودی کامل است.
رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بیماران تالاسمی جزو گروه‌های در معرض خطر ابتلا به کرونا محسوب می شوند و از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در اولویت تزریق به شمار می‌آمدند.

تالاسمی از بیماریهای ژنتیکی و نوعی کم خونی است. بر اثر این بیماری هموگلوبین ساختار طبیعی خود را از دست می‌دهد بنابراین پدیده تولید هموگلوبین غیرمؤثر در بدن ایجاد می‌شود. هموگلوبین معیوب قادر به اکسیژن رسانی مطلوب به اعضای بدن نیست. هموگلوبین انتقال دهنده اکسیژن در سلولهای قرمز خون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار