دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر:
تابناک- دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: جمعا صلاحیت ۱۳۷ داوطلب ( معادل ۱۳ درصد) در دو هیات اجرایی و نظارت شهرستانها رد شد و در کل این ۱۳۷ داوطلب مطابق قانون انتخابات حق شکایت به هیات نظارت استان را داشتند.
کد خبر: ۹۶۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 08 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر،  خسرو دهقانی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: با پایان یافتن بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری در هیات های اجرایی  بخش های ۲۶ گانه استان، تعداد ۲۹۱۳ داوطلب معادل ۹۹.۱۵ ( نود و نه و پانزده صدم ) درصد تاید صلاحیت شدند. 

دهقانی افزود: در مجموع ۲۹۶۰ داوطلبی که جهت عضویت در شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری ثبت نام نموده بودند؛ ۲۲ داوطلب قبل از بررسی صلاحیت در هیات های اجرایی بخش انصراف خود را اعلام نمودند و بدین ترتیب پس از  بررسی صلاحیت ۲۹۳۸ داوطلب در هیات های اجرایی در ۲۶ بخش استان، تعداد ۲۹۱۳ داوطلب معادل بیش از ۹۹ درصد تایید و صلاحیت ۲۵ داوطلب معادل کمتر از یک درصد ( هشتاد و پنج صدم درصد) تایید نگردید.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به بررسی صلاحیت ها در هیات های نظارت بخش ها نیز گفت: پرونده داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا در اختیار هیات های نظارت بخش های ۲۶ گانه قرار گرفته است که مطابق تقویم انتخابات شوراهای اسلامی روستا، نتیجه بررسی صلاحیت ها در هیات های نظارت بخش ها روز دوم خرداد توسط بخشداری  ها در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

دهقانی با اشاره به فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر های استان نیز گفت. پس از پایان مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیات های نظارت شهرستان های ۱۰ گانه استان آن دسته از داوطلبانی که به رد صلاحیت خود در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان ها اعتراض داشته اند؛ شکایت خود را به هیات عالی نظارت استان ارایه نموده اند که  شکایت آنها در این هیات که متشکل از سه نماینده مجلس شورای اسلامی استان می باشد؛ در حال بررسی است و نتیجه بررسی صلاحیت آنها روز ۲۴ اردیبهشت توسط فرمانداری ها در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شوند می توانند به هیات مرکزی نظارت اعتراض نمایند.

 دهقانی در همین زمینه اظهار داشت: از ۱۰۲۰ داوطلبی که در هیات های اجرایی شهرستانها صلاحیت آنها مورد تایید قرار گرفته بود، ۷ داوطلب انصراف خود را اعلام و پرونده ۱۰۱۳ داوطلب در هیات های نظارت شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت که صلاحیت ۸۹۸ داوطلب معادل حدود ۸۹ درصد تایید و صلاحیت ۱۱۵ داوطلب معادل حدود ۱۱ درصد رد شد. دهقانی در همین رابطه افزود: با احتساب رد صلاحیت ۲۲ داوطلب در هیاتهای اجرایی شهرستانها جمعا صلاحیت ۱۳۷ داوطلب ( معادل ۱۳ درصد) در دو هیات اجرایی و نظارت شهرستانها رد شد و در کل این ۱۳۷ داوطلب مطابق قانون انتخابات حق شکایت به هیات نظارت استان را داشتند.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص شیوه تبلیغات انتخابات نیز گفت:  تبلیغات در موعد قانونی مجاز می باشد و به جز ممنوعیت هر گونه تجمع با توجه به شرایط کرونایی، دیگر شیوه های تبلیغ که در قانون انتخابات منعکس شده؛ مجاز و پابرجا خواهد بود و علاوه بر آن داوطلبان از بستر فضای مجازی برای تبلیغ استفاده خواهند کرد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار