مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۲ با امدادرسانی به ۴۲ شناور مضطر ۱۷۲ دریانورد از خطر غرق و فوت در آب‌های این استان نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ 24 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در توضیح این خبر اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش‌سوزی بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموعه شناور‌های مواجه با شرایط مضطر موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

شکیبی نسب ادامه داد: پارسال، بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با هفت، خارگ و دیلم به ترتیب با چهار و سه سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور‌های ناجی همچنین به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق‌شدگی در آب‌های استان، ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در اسرع وقت خدمات جستوجو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستوجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار