معاون دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح منشور کرامت مادری در استان بوشهر، مرگ مادران در این استان کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ 21 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، قاسم برجویی فرد افزود: در اجرای این طرح که برای اولین بار در دولت سیزدهم در اجرای طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری آغاز شده است درسال گذشته تنها یک مورد مرگ مادر را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: دراین دولت برای اولین بار در این راستا تعداد ۳۴ اتاق شیردهی در بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این دولت برای نخستین بار تعداد۹۲۰کودک دارای سوءتغذیه شدید تحت پوشش قرار گرفته است گفت: در این راستا از دهک ۱ تا۵ بین ۶۰۰ تا یک میلیون تومان بصورت ماهیانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه در راستای حمایت از مادران باردار و شیرده دراستان تاکنون ۹۹۹ نفربه وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی معرفی شدند اضافه کرد: در اجرای طرح بهداشت محیط در سال گذشته بیش از ۱۳۳ هزار واحد صنفی موادغذایی در استان بازرسی بعمل آمده و دراین راستا بیش از ۲۰ هزار اخطاریه بهداشتی صادر شده و ۱۷۳ واحد هم پس از تذکرات متعدد پلمب شده و ۷۴ کارگاه متخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از برگزاری دومین دوره جشنواره دانش‌آموزی ایران جوان بمان دراستان بوشهر خبرداد و گفت: دراین دوره که با همکاری آموزش و پرورش، صداو سیما، شهرداری ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دراستان برگزار می‌شود تاکنون بیش از ۳۰ هزار اثر درزمینه نقاشی، دیجیتال پارکت، سرود، تئاتر، استندآپ کمدی ثبت وداوری شده که در دهه کرامت امسال اختتامیه این جشنواره دراستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه با به صدا درآمدن زنگ سلامت هفته سلامت در بوشهر با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت آغاز شده گفت: مراقبت سلامت در استان بوشهر ۳ برابر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: دراین طرح ۱۱۰ پایگاه سلامت و ۲۲۰ ماما و مراقب پزشکی استخدام می‌شوند که در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، کنگان، گناوه و دشتی آغاز شده و ۵۹۴ هزار نفر یعنی حدود۵۰ درصد جمعیت در استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی از شناسایی ۸ هزار نفر دارای قندخون و فشارخون در استان خبرداد و افزود: تاکنون ۱۴۴ هزارنفری دارای آمادگی فشارخون و ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر دارای آمادگی قندخون شناسایی شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار