رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر:
تابناک- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در تاریخ 5 اردیبهشت در برنامه ساعت سلامت از سیمای مرکز بوشهر گفت: قریب به یک هفته می باشد که در استان بوشهر تعداد موارد بستری به یک عدد ثابت رسیده است . 
کد خبر: ۹۵۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 26 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک در بوشهر، سعید کشمیری در مورد تعداد موارد ابتلا خاطر نشان کرد: در کشور 5 استان به شدت صعودی ، 17 استان صعودی با سرعت کمتر و استان‌های باقیمانده که استان بوشهر هم جزو آن بوده از حالت صعودی خارج شده و به حالت ثابت رسیده‌ایم.

وی در خصوص ثابت بودن تعداد موارد بستری در استان افزود: بازاریان، اصناف، مردم و مسئولین محترم از خواسته‌های خود گذشته و همه در کنار هم بوده تا جلوی پیک گرفته شود و ان شالله بزودی به شرایط عادی و پایدار در استان خواهیم رسید.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بیان کرد: با وجود آنکه اکنون قریب  به 1600 تخت در استان در بیمارستان‌های مختلف موجود می باشد ولی اکنون 450  نفر در بخش‌های کرونایی استان بستری بوده که از این تعداد 60 نفر از آنها در شرایط حاد تنفسی در بخش‌های ویژه می باشند.

دکتر کشمیری در خصوص تعداد موارد واکسینه شده در استان اظهار کرد: تا کنون قریب به 9 هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان اعم از بخش خصوصی و دولتی، افرادی که وابسته به سازمان نظام پزشکی، تعدادی از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در استان واکسینه شده‌اند.

وی گفت: همچنین تعدادی از پرسنل بخش اداری بیمارستان‌ها، پاکبانان، تعدادی از افراد سالمند در خانه سالمندان و کارمندانی که اسامی آنها در لیست شبکه بهداشت و درمان هست یا واکسینه شده یا بزودی واکسینه خواهند شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در مورد سامانه جدید ثبت نام برای واکسن کرونا بیان کرد: یک سامانه ملی بزودی معرفی خواهد شد که افراد می توانند از طریق این نرم افزار با توجه به نوع  بیماری خاص یا زمینه‌ای که دارند ثبت نام کرده و در لیست نوبت واکسینه شدن قرار بگیرند و نیازی به مراجعه حضوری هیچ کس به مراکز خدمات جامع سلامت نمی باشد.

دکتر کشمیری افزود:  پس از اتمام واکسینه شدن کادر بهداشت و درمان افراد سالمند در لیست واکسینه قرار دارند که به ترتیب افراد بالای 80 سال، بالای 70 سال و بالای 60 سال هستند. 

وی در مورد محدودیت‌های هفته جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور هنوز در شرایط عادی نیست محدودیت‌ها برای گروه 2، 3 و 4 این هفته هم تمدید شده که این کمک میکند میزان ابتلا کم شود و مردم آسیب پذیر از جمله بیماران دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن کمتر به سمت بیمارستان روانه شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار