امام جمعه دشتستان گفت: مسؤولان پیگیر حل مشکل منازل مسکونی فاقد سند برازجان باشند.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 26 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: بعد از ده‌ها سال انتظار و درخواست مردم منطقه برای سنددار شدن برخی از منازل مسکونی که فاقد سند بودند به واسطه پیگیری مستمر نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی به‌ویژه مدیرکل دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک قضیه سنددار شدن خانه‌های مسکونی آبپخش حل شد.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران حل مشکل صدور اسناد برخی از منازل مردم آبپخش، افزود: امیدواریم نسبت به حل مشکل برخی از منازل مسکونی شهر برازجان نیز اقدام مشابه انجام گیرد و مسؤولان برای حل آن پیگیر باشند.

مصلح بیان کرد: به مجلس تراز اسلامی و اهمیت انتخابات به‌طور کلی در الگوی مردم‌سالاری دینی افتخار می‌کنیم که در کوتاهترین زمان بعد از سرنگونی رژیم طاغوتی و استبدادی ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و در شرایطی که حضرت امام خمینی (ره) در اوج محبوبیت، اقتدار و قدرت بودند بوسیله انتخابات آزاد و کاملاً دموکراتیک و مبتنی بر رأی ۹۸.۲ درصدی مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و الگوی یک نظام فرایندی بر اساس ارزش‌های اسلامی و آراء عمومی که از اهمیت انتخابات در این نظام مقدس حکایت دارد، پایه‌گذاری شد.

مصلح ادامه داد: از این‌رو، در الگوی حکومتی مردم‌سالاری دینی، انتخابات سازوکاری است که می‌تواند مانع از انحرافات مختلف در یک نظام سیاسی شود و در شرایطی یکسان به هر نماینده‌ای که با رعایت هنجار‌ها و ارزش‌های اسلامی و قانونی، خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده با طیب خاطر رأی دهد.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: در هر دوره از انتخابات، این فرصت برای ملت به‌وجود می‌آید که عملکرد نمایندگان را بررسی کند و آن‌هایی را که دارای بینش صحیح و کمترین آسیب‌پذیری هستند، برگزیند.

مصلح ابراز داشت: از منظر دیگر، نفس انتخابات، اهمیت دادن به شعور سیاسی ملت است؛ انتخابات موجب تقویت پایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی می‌شود و میدان را برای فعالیت سلیقه‌های جدید باز می‌کند و مجال طرح دیدگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد. این امر به نوبه خود باعث می‌شود مردم به نظام سیاسی خودشان اعتماد کنند و آن را از خود بدانند و در مصائب و شدائد، پشتیبان آن باشند.

امام جمعه برازجان با ذکر دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه امنیت، اظهار کرد: تجربه ۴۰ ساله نشان داد که سازش امنیت‌سوز و مقاومت امنیت ساز است.

مصلح افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه سنگین‌ترین تهاجمات نظامی، تروریستی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را با صلابت درهم شکسته است و نظام امنیتی انقلاب اسلامی برخلاف همه انقلاب‌ها مبتنی بر رأفت و دعوت بوده است و امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثار و جان فشانی شهداست.

خطیب جمعه برازجان ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین مبارزه مستمر با دولت‌های ظالم و مستکبر از امن‌ترین کشور‌های جهان است و امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه‌های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استوار است و انقلاب اسلامی امنیت خشن شکنجه‌محور شاه را به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و آثار بدل کرد.

مصلح افزود: باوجود پشتیبانی همه قدرت‌های جهانی از شاه، مردم در خانه خود هم امنیت نداشتند و باوجود توطئه‌گری همه قدرت‌های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران امروز از امن‌ترین کشور‌های جهان است و ایران در بحرانی‌ترین منطقه جهان امن‌ترین کشور است.

امام جمعه برازجان گفت: همه غائله‌های قومی و مذهبی، کودتاها، ترور و بمب‌گذاری و آشوب‌های طراحی شده با حضور مردم شکست خورد. الگوی امنیتی ایران، منطقه را از خطر آمریکا و داعش نجات داد امنیت کم. نظیر امروز ایران نتیجه حضور مقتدرانه نیرو‌های انقلاب در کنار مقاومت منطقه است.

امام جمعه برازجان با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده ملی را که جان‌مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریت کشور وارد کرد.

مصلح افزود: از میان همه ملت‌های زیر ستم کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد و در میان ملت‌هایی که بپاخاسته و انقلاب کرده‌اند کمتر دیده شده که توانسته باشد کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت‌ها آرمان‌های انقلابی را حفظ کرده باشند.

وی ابراز داشت: بی‌شک فاصله میان باید‌ها و واقعیت‌ها همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را عذاب داده و می‌دهد، اما این فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بار‌ها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مومن و دانا و پرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار