مدیر اجتماعی اداره کل کار:

هیچ واحد کارگری در شیوع کرونا تعطیل نشد

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر فوت کارگری در اثر ابتلا به ویروس کرونا نداشتیم و واحد کارگری نیز در اثر شیوع این بیماری تعطیل نشده است .
کد خبر: ۹۹۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 02 September 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی سید"حسن شریفی مقدم" این مقوله را نتیجه همراهی و همکاری مدیران واحدهای کارگری و رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های کارگری دانست.
وی در سومین جلسه شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان ضمن تقدیر از اقدامات نظارتی  و پیگیریهای انجام شده برای رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای کارگری تاکید کرد: با توجه به موج پنجم شیوع این بیماری و نگرانی و دغدغه های به جای مدیران واحدهای کارگری و تشکلات کارگری تدابیر صورت لازم برای در اولویت قرار گرفتن کارگران برای واکسیناسیون انجام شود چرا که این قشر گیرد در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و حتی یک روز تعطیلی کار نداشتند.

درخواست واکسیناسیون کارگران

در ادامه این نشست رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، رئیس کانون انجمن های کارگران ساختمانی استان و نماینده انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت حرفه ای استان هم درباره لزوم در اولویت قرار گرفتن کارگران در تزریق واکسن کرونا ، دغدغه ها ودلایلی را مطرح و درخواست حضور نماینده تشکلات کارگری و کارفرمایی در ستاد استانی کرونا و ملاقات با استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان را مطرح کردند.    
نماینده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم پس از طرح این موارد در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و کاهش شیوع موج جدید بیماری کرونا در محیط های کارگری ، گزارشی ارائه و اظهار کرد: عملکرد خانه های بهداشت کارگری در مواجهه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین کارگران قابل قبول بوده و تا کنون یک نفر فوتی نداشتیم.
وی در خصوص در اولویت قرار گرفتن تزریق واکسن کرونا هم گفت: تصمیم گیری در این خصوص  بر اساس سند ملی واکسیناسون انجام می شود. وی تاکید کرد: درخواست ها باید از کانال  ستاد استانی کرونا پیگیری  تا پس از بررسی و ملاحظاتی که انجام می شود  تصمیم لازم گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار