سه هزار تن برنج و شکر در لرستان ذخیره‌سازی شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲ هزار تن برنج و یکهزار تن شکر به منظور تنظیم بازار محرم و صفر در استان ذخیره شده است.
کد خبر: ۹۸۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 08 August 2021

به گزارش تابناک لرستان حجت الله بیرانوند روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: میزان ذخایر کالاهای اساسی در انبارهای استان مطلوب است و هیچگونه کمبودی در خصوص تامین وتوزیع این اقلام وجود ندارد.

وی همچنین اضافه کرد:  تاکنون ۱۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه این مقدار خرید به ۱۵۰ هزار تن برسد.

بیرانوند با بیان اینکه ۴۴ مرکز،  محصول کشاورزان استان را خریداری می کنند تصریح کرد: دولت امسال در اقدامی بی سابقه نرخ خرید تضمینی گندم را به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان اعلام کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان افزود: مطالبات گندمکاران  تا ۱۲ مرداد ماه تسویه و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است.

پارسال ۲۸۷ هزار و ۹۳۰ تن انواع گندم دوروم و معمولی از کشاورزان استان خریداری و ۷۲۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مطالبات گندم کاران تا شهریور پرداخت شد.

سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در استان به ترتیب ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ هکتار و ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

همچنین امسال سطح زیر کشت کلزا در لرستان  ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار شامل ۲ هزار و ۵۰ هکتار آبی و ۱۰۰ هکتار دیم است که با توجه به خشکسالی پیش بینی شده میزان برداشت از این سطح، سه هزار تن باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار