پرداخت ۱۷ میلیارد تومان دستمزد اشتغال به زندانیان لرستان

لرستان- «تابناک»- مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۷ میلیارد تومان دستمزد بابت فعالیت‌های اشتغال به زندانیان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵ 23 September 2024

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان دستمزد اشتغال به زندانیان لرستان

به گزارش «تابناک لرستان»، هادی هاشمی‌نیا نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی و رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با حضور در کارگاه‌های اشتغال اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی خرم‌آباد از قسمت‌های مختلف این کارگاه بازدید کرد.


کارگاه‌های چرم دوزی، جوراب بافی، تسبیح سازی، خراطی، خیاطی و قالیبافی (که بزرگترین کارگاه تولید فرش دستباف زندانیان کشور است) از بخش‌های مختلفی بودند که رئیس مجمع نمایندگان لرستان از آنها بازدید کرد.


نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در ادامه به واحد بهداشت و درمان اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی خرم‌آباد سر زد و از ارائه خدمات مطلوب به زندانیان و رویکرد تربیتی در زندان‌ها نیز ابراز رضایت کرد.


هادی هاشمی نیا در حاشیه این بازدید گفت: با ریشه یابی جرائم در زندان ها، آسیب شناسی و پیدا نمودن راه حل وچاره اندیشی برای فردی که مرتکب جرم شده، باید ضمن تلاش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه‌های کاهش جمعیت کیفری و کنترل بازگشت مجدد زندانیان پس از آزادی را فراهم کنیم.


وی با اشاره به پیشرفت اشتغال زندانیان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: ما میتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد برای زندانیان و خانواده‌هایشان، هم اوقات فراغت زندانیان را پر کرده و ممر درآمدی نیز برای خانواده زندانی ایجاد کنیم.


رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: یکی از رویکرد‌های خوب در سال‌های اخیر، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که تا حد ممکن باید از این ظرفیت قانونی استفاده شود.


مدیرکل زندان‌های استان لرستان نیز در این بازدید به تشریح اقدامات و خدمات زندانبانی صورت گرفته در زندان‌های لرستان پرداخت و گفت: در بخش اشتغال در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۷ میلیارد تومان دستمزد بابت فعالیت‌های اشتغال به زندانیان پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود این رقم تا انتهای امسال به بیش از ۳۰ میلیارد تومان برسد.


وی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی زندان‌های استان لرستان نیز اقدامات مختلفی صورت گرفته که از آن می‌توان به برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی و هنری و کسب عناوین مختلف منطقه‌ای و کشوری در بین زندانیان اشاره کرد.


عبدالمجید کشوری افزود: در حوزه تربیت بدنی در روز‌های آتی شاهد برگزاری مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای در سطح زندان‌های استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار