پذیرش 250 طلبه جدیدالورود در مدارس استان

مسؤول پذیرش نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی از پذیرش 250 طلبه جدیدالورود خواهر و برادر در مدارس علمیه شهرستان های مختلف این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 24 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام امید سعادتی،مسؤول پذیرش نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی،با اشاره به پایان دوره تثبیتی طلاب جدیدالورود مدارس علمیه استان،اظهار کرد:امسال از بین حدود هزار و 500 خواهر و برادر متقاضی ورود به حوزه های علمیه خراسان شمالی در دو مقطع بلندمدت (دارندگان مدرک تحصیلی سیکل) و سفیران هدایت(دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم)، بعد از برگزاری آزمون کتبی 380 نفر شامل 220 نفر برادر و 160 نفر خواهر در مرحله اول آزمون پذیرش( آزمون کتبی) پذیرفته شده و وارد مرحله مصاحبه شدند.

وی اضافه کرد:پس از آن از پذیرفته شدگان در حوزه های علمیه انتخابی برای تحصیل،مصاحبه به عمل آمد و بعد از آن پذیرفته شدگان مرحله مصاحبه،وارد مرحله گزینش شدند که در پایان این روند 250 خواهر و برادر پذیرفته شدند.

حجت الاسلام سعادتی با بیان این که از این تعداد 130 نفر برادر و مابقی نیز خواهر هستند، خاطرنشان کرد:برادران پذیرفته شده در مرحله گزینش در دوره تثبیتی یک ماهه ورودی به حوزه های علمیه شرکت کرده و آزمون این دوره نیز در روزهای اخیر انجام شد.

وی ادامه داد:پس از بررسی نتایج امتحان دوره تثبیتی، آن دسته از متقاضیانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند به عنوان طلبه جدیدالورود حوزه های علمیه استان خراسان شمالی به صورت رسمی پذیرش شده و تحصیل خود را نیز از ابتدای مهر ماه آغاز می کنند.

حجت الاسلام سعادتی با اشاره به این که خواهران متقاضی تحصیل در حوزه های علمیه دوره تثبیتی ندارند،افزود:این افراد پس از شرکت در آزمون کتبی و قبولی در آن و گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش به عنوان طلبه رسمی حوزه های علمیه خواهران استان پذیرش شده و از ابتدای مهرماه امسال تحصیل خود را شروع می کنند.

وی با یادآوری این که در این روند همچنین مصاحبه نیز تنها از متقاضیان دارای مدارک تحصیلی سیکل و دیپلم انجام شد،اضافه کرد:در این زمینه از 220 برادر و 150 خواهر داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه استان مصاحبه به عمل آمد که از این تعداد حدود 270 نفر پذیرفته شده و به مرحله گزینش راه یافتند.

حجت الاسلام سعادتی با اشاره به این که سهمیه پذیرش امسال در حوزه های علمیه خراسان شمالی 425 نفر تعیین شده بود،خاطرنشان کرد:با وجود این،امسال به میزان سهمیه تعیین شده طلبه جدید در حوزه های علمیه استان پذیرش نمی شوند.

وی ادامه داد:البته افزون بر متقاضیانی که برای ورود به حوزه های علمیه استان مراحل آزمون کتبی،مصاحبه،گزینش و دوره تثبیتی را گذرانده اند، متقاضیان دارای مدرک بالاتر از دیپلم نیز که مصاحبه برای آنها صورت نمی گیرد، پذیرش خواهند شد.

به گفته حجت الاسلام سعادتی پذیرش دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر از دیپلم در حوزه های علمیه و برای مقطع سفیران هدایت با برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه از متقاضیان صورت نمی گیرد بلکه این افراد برای ورود به مدارس علمیه تنها مرحله گزینش را طی می کنند.

وی با یادآوری این که در سال تحصیلی 94-93 در مجموع هزار و 260 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول بودند، اضافه کرد:در سال تحصیلی جدید با پذیرش 250 طلبه جدید و نیز ریزش برخی از طلاب قدیمی، شمار طلبه های محصل در حوزه های علمیه استان به حدود هزار و 400 طلبه افزایش می یابد که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

منبع:خبرگزاری رسا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار