شهردار بجنورد:

دفنگاه زباله چالش شهرداری/قوانین شهرداری با هدف خدمات دهی به شهروندان اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- شهردار بجنورد گفت: قوانین شهرداری با هدف خدمات دهی به همه شهروندان و بهره مندی جامعه شهروندی طراحی شده و ما بعنوان ضابطین قانون ، وظیفه داریم با موارد تخلف برخورد کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ 24 September 2024

علی کشمیری در گفت و گو با خبرنگار «تابناک خراسان شمالی»، با اشاره به موضوع تخلفات شهری و رفع سد معبر در مرکز استان، اظهار داشت: طی مطالبات شهروندان و تماس با سامانه 137 و اعلام به این اداره ، رفع سد معبر در خیابان های اصلی بجنورد در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار مرکز استان در ادامه افزود: طرح رفع سد معبر در سطح شهر بارها اجرا می شود اما متاسفانه همراه نبودن کسبه و تکرار تخلف، مشکلات بیشماری را برای شهروندان و عابرین ایجاد می کند.

وی با اشاره به زمان اجرای اخطارها، گفت: موعد اجرای اخطارهای صادر شده به دلیل تقارن با هفته دفاع مقدس با کمی تاخیر دراجرا به مدت ده روز دیگر تمدید شد تا کسبه مهلت داشته باشند نسبت به پاکسازی معابر عمومی اقدام کنند. اما اگر بی تفاوت باشند و مشارکت نکنند، شهرداری برابر ضوابط اقدام کرده و معابر را از موارد ایجاد مزاحمت پاکسازی می کند.

کشیمیری تعداد اخطارهای پلمپ صادر شده را ده مورد عنوان کرد و تصریح کرد: 10 اخطار پلمپ صادر شده و آماده اجرا است اما ترجیح می دهیم کسبه مشارکت داشته و خود را متعهد به رعایت ضوابط بدانند ، زیرا قوانین شهرداری با هدف خدمات دهی به همه شهروندان و بهره مندی جامعه شهروندی طراحی شده و ما بعنوان ضابطین قانون ، وظیفه داریم با موارد تخلف برخورد کنیم اما قائل به برخورد قهری نیستیم و ترجیح ما مشارکت فعال کسبه با شهرداری در رعایت قوانین و رفع سد معبر است.

شهردار مرکز استان در ادامه موضوع دفن گاه زباله و کارخانه کمپست بجنورد را موضوعی مهم خواند و افزود: دفن‌گاه بجنورد در کوه باباموسی معضل ۳۰ ساله بجنورد محسوب می‌شود که ما توانستیم با جذب حدود ۴۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی، رفع این معضل و ساماندهی آن را در مسیر صحیح قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پایان سال مالی غیر شهرداری، با تلاش‌های بسیار توانستیم ۶۱.۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی را در این ماه جذب کنیم، گفت: مناقصه برای فعال شدن کارخانه کمپوست و خرید دستگاه «ویندرو ترنر» انجام شده و شرکت متولی قرار است این دستگاه را از خارج از کشور وارد کند.

شهردار بجنورد در پایان موضوع مدیریت بحران در شهرداری و پروژه‌های شاخص این بخش را مورد توجه قرار داد و گفت: دو پروژه مهم هدایت سیلاب در منطقه جوادیه و پل کشاورز را داریم که برای آن‌ها ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و از محل اعتبارات دولتی انجام شد.

انتهای پیام/گ

11:02

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار