اعلام میزان برداشت گندم از مزارع چرام

کد خبر: ۷۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: در سال زارعی ۹۴-۹۳ در مزارع چرام ۳۶۸۹ تن گندم برداشت شد.

عیدی هوشدار نسل اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم در شهرستان چرام در سال زراعی ۹۴-۹۳ شامل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی که از این مقدار ۲ هزار هکتار آبیاری تکمیلی و یک هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری واقعی است.

وی عنوان کرد: در ۴ هزار هکتار از اراضی دیم گندم کاشت شد که زمان برداشت از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا نیمه تیر ماه ادامه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی چرام با اشاره خشکسالی‌های اخیر و اثر آن بر کشاورزی این شهرستان، گفت: با توجه خشکسالی‌های اخیر و وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری میزان عملکرد به شدت کاهش یافت به طوری که بیشتر اراضی قابل برداشت نبود.

هوشدار نسل بیان کرد: در اکثر اراضی دیم، میانگین تولید ۴۰۰کیلوگرم در هکتار بوده و اراضی آبی هم با تنش آبی و خشکی مواجه شدند.

وی با اشاره به میزان گندم تحویلی به مراکز خرید خاطرنشان کرد:کشاورزان قریب به ۳ هزار و ۶۸۳ تن گندم به مراکز خرید و شرکت‌های تولید بذر در شهرستان تحویل دادند.

هوشدار نسل تصریح کرد:از این میزان گندم تحویلی ۳ هزار و ۱۲۰تن گندم دوروم و نان به مرکز خرید گندم چرام و ۵۶۳تن گندم بذری تحویل شرکت‌های تولید بذر گچساران و دهدشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی چرام ابراز کرد: بانک کشاورزی چرام به عنوان بانک عامل همکاری خوبی جهت پرداخت پول کشاورزان داشته و کسانی که گندم به مراکز خرید دادند پول فروش گندم خود را دریافت کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار