پرواز یک ایده ایرانی با باور شعار‌«ما می‌توانیم»/ ساخت هواپیما توسط پنج جوان کرمانشاهی

یک کارآفرین کرمانشاهی گفت: با باور شعار«ما می‌توانیم» ساخت هواپیمای سبک و پیشرفته را در کرمانشاه آغاز کردیم و هم‌ اکنون در مراحل پایانی کار هستیم.
کد خبر: ۴۳۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 11 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،نورالدین زارعی امروز ، اظهار داشت: 6 سال پیش با چهار نفر دیگر کار اجرایی ساخت هواپیمای سبک و پیشرفته‌ای را آغاز کردیم.

این کارآفرین کرمانشاهی با بیان اینکه هم‌اکنون در مرحله پایانی اجرایی کار هستیم، ادامه داد: هیچ‌کس در ابتدا باور نمی‌کرد بتوانیم هواپیما بسازیم برای اینکه مسؤولان مربوطه را به این باور برسانیم خانه شخصی خودم را فروختم تا با کمک دوستان یک ایده ایرانی را به پرواز در آوریم.

وی تصریح کرد: هیچ مرکز علمی از ما حمایت نکرد و ما باور شعار‌«ما می‌توانیم» را با مشورت، همفکری و تلاش اثبات کردیم.

زارعی به ساخت این هواپیمای سبک در یک سالن اشاره و بیان کرد: تاکنون 6 نمونه طراحی کرده‌ایم که نمونه اولیه با 250 میلیون تومان هزینه به عرض 10 متر و 20 سانتی‌متر و طول 7 متر و 10 سانتی‌متر در حال ساخت است.

مجری طرح ساخت هواپیما با اشاره به برخی از ویژگی‌های این ایده، اضافه کرد: پلت فرم مختص ما است، بخشی از بدن این هواپیما از فیبرکربن ساخته شده، هرگز سقوط نمی‌کند و چتر نجات نیز دارد که برای نخستین بار در این رده چنین طراحی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طراحی در صورت حمایت قابلیت تولید انبوه را دارد، ادامه داد: با تولید انبوه این ایده در فاز نخست حداقل برای 200 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار