تحریم‎ها عامل تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم‎ها عامل تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است.
کد خبر: ۴۱۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 25 April 2017
 محمدرضا نعمت‎زاده  در حاشیه سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: تحریم‎های اعمال شده علیه کشور ایران موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور شده است.


 وی سپس با اشاره به بازدید از چند طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان‎های ازنا، الیگودرز، دورود و بروجرد در سفر یک روزه خود به استان لرستان، عنوان کرد: ارزیابی‎های صورت گرفته در این بازدیدها حاکی از بهبود فعالیت این واحدها است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت به همکاری مطلوب بانک‎های دولتی و نیمه دولتی در رونق تولید در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد ضعیف بانک‎های خصوصی در جهت رونق تولید در لرستان و سایر استان‎های کشور در سال گذشته، امید است که همکاری این بانک‎ها در سال جاری بیش از پیش باشد.


نعمت‎زاده از برگزاری جلسه ای با حضور مدیران بانک‎ها و صندوق توسعه ملی در خصوص نوسازی و بهسازی کارخانجات سنگبری و نساجی استان لرستان در هفته آینده خبر و ادامه داد: در جلسه‎ای با حضور نمایندگانی از کارخانجات سنگبری لرستان مباحثی در راستای توسعه این کارخانجات و ایجاد پایانه صادراتی به منظور توسعه صادرات محصولات تولیدی مطرح شد.


وی با اشاره به بیان برخی مشکلات از سوی مدیران کارخانجات سنگبری استان لرستان در جلسه امروز گفت: یکی از مشکلات مطرح شده در این جلسه مربوط به تسهیلات بانکی و نرخ سود آنها بود که این مشکلات در جلسه‎ای با حضور مدیران بانک‎ها پیگیری می‎شوند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برخی پروژه‎های صنعتی همچون فولاد ازنا با وجود پرداخت تسهیلات بانکی سال‎ها متوقف بوده است، اما امروز و در سایه تلاش‎های صورت گرفته و البته همراهی بانک‎ها فعالیت خود را از سر گرفته‎اند.


نعمت‎زاده به بیان نقش تحریم‎ها در تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت و افزود: برای رفع اختلافات میان سرمایه‎گذاران خارجی و داخلی کارخانه عظیم خودرو بروجرد که ناشی از اعمال تحریم‎ها است، تلاش می‎شود.


وی تاکید کرد: در کنار تلاش به منظور رفع اختلاف میان سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی کارخانه عظیم خودرو بروجرد، رایزنی‎ها به منظور جذب سرمایه‎گذاران اروپایی و چینی توسط مدیران این کارخانه ادامه دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید در صنعت نساجی کشور رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: واحد پوشاک زاگرس‎پوش شهرستان بروجرد با ایجاد اشتغال برای 400 نفر به دنبال اجرای طرح توسعه و به کارگیری تعداد بیشتری از افراد جویای کار در این شهرستان است.


نعمت‎زاده در ادامه به افزایش تعداد کارگران کارخانجات نساجی بروجرد در یک بازه زمانی از 650 به 1100 نفر اشاره و اظهار کرد: اگر چه هم اکنون تعدادی از کارگران این کارخانه تعدیل شده‎اند، اما در حال حاضر تعداد کارگران فعال بیش از آمار اولیه یاد شده است.


وی تاکید کرد: قرار است، جلسه‌ای به منظور اعطای تسهیلات به کارخانجات نساجی بروجرد با هدف نوسازی تجهیزات آن برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار