720دانش آموز استان تحت پوشش طرح شهاب

رئیس آموزش و پرورش ایوان گفت: با اجرای طرح ملی شهاب در مدارس ابتدایی این استان 720دانش آموز دوره ابتدایی پایه چهارم تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۱۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 15 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا پناهی روز شنبه اظهار کرد: برنامه ملی شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان پایه های چهارم با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش در چهار منطقه استان ایلام اجرا می شود .

وی افزود: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان فرصتی را برای برنامه ریزی بهتر در اختیار ما قرار می دهد و با این کار می توان متناسب با آن برنامه ریزی کرد.

پناهی یادآور شد: این طرح با شناسایی دانش آموزان نخبه باعث رشد و شکوفایی استعداد آنها می شود و در فرایند تعلیم و تربیت باید از معلمان توانمند استفاده شود تا بتوانند متناسب با اهداف این برنامه به صورت گام به گام دانش آموزان را هدایت کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان در طرح ملی شهاب تحت نظارت معلمان، مورد ارزیابی استعداد و هدایت آن قرار می گیرند و بعد از پایه 9 برای ورود به دنیای تحصیل حرفه ای و کار آماده می شوند.

پناهی گفت: با توجه به نقش محوری معلم 80 معلم برای آموزش های ضمن خدمت در این طرح حضور دارند و با آموزش های لازم در این زمینه دانش آموزان را بدون جدا کردن از کلاس درس شناسایی و رشد آنان را از نظر علمی و زمینه استعدادهایشان مورد رصد و هدایت نامحسوس قرار می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش ایوان اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار دانش آموز در سطح ابتدایی در مدارس ایوان در حال تحصیل هستند و از این طرح بهره مند خواهند شد.

بیش از هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 106 مدرسه شهرستان ایوان مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار