شوک برقی در دمای 53درجه /قبوض میلیونی برق مردم دهلران را نقره داغ کرد

گروه استان ها_ قبوض میلیونی در حالی برای مردم مرز دار شهرستان دهلران صادره شده که اگر یارانه اعضای 3نفره پرداختی دولت که حاصل از حامل های انرژی است روی هم بگذارند کفاف پرداخت قبوض برق را ندارد و باید مبلغی هم از جیب جهت پرداخت قبض برق اضافه کنند. 
کد خبر: ۱۱۸۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ 01 October 2024

شک برقی در دمای 53درجه /قبوض میلیونی برق مردم دهلران را نقره داغ کرد

تابناک ایلام– مجتبی کاور: گرمای بالای ۵۳ درجه در شهرستان دهلران سبب شده که امسال مردم این شهرستان همچون سال‌های گذشته ایام تابستان برای در امان ماندن از گرما در خانه بمانند، اما این در خانه ماندن برایشان گران تمام شد چرا که قبوض میلیونی برق نتن‌ها مردم دهلران را نقره داغ بلکه شوکه کرده است.
قبوض میلیونی برق در حالی از سوی اداره برق شهرستان دهلران صادر شده که طبق مصوبه دی ماه ۱۳۹۰ دولت دهم تعرفه گرمسیری شهرستان دهلران از شش به ۹ ماه افزایش یافته است که این امر تاثیر فراوانی در کاهش هزینه‌های برق مصرفی مردم ایجاد کرد.

حال با گذشت ۱۳ سال از آن مصوبه، بالا رفتن مجدد قیمت مصرف برق، برای مردم محروم، مرزی و گرمسیر دهلران حکایت جدیدی شده و آنها را با قبض‌های یک میلیون تا ۷ میلیون تومانی مواجه کرده است.

قبوض میلیونی در حالی برای مردم مرز دار شهرستان دهلران صادره شده که اگر یارانه اعضای ۳ نفره پرداختی دولت که حاصل از حامل‌های انرژی است روی هم بگذارند کفاف پرداخت قبوض برق را ندارد و باید مبلغی هم از جیب جهت پرداخت قبض برق اضافه کنند .

براساس برسی میدانی خبرنگار تابناک و به گفته مسئولان برق استان الگوی مصراف از ۳ هزار کیلوات در ساعت در ماه به دو هزار ۵۰۰ کیلوات در ساعت کاهش پیدا کرده است و اگر این مهم درست باشد بیقین مردم شهرستان دهلران برای پرداخت قبوض خود با بحران مالی مواجه خواهند شد .

متاسفانه ارسال قبوض میان دوره‌ای در ماه و هردو ماه یک بار از سوی اداره برق هم سبب سرگمی مشترکین شده که چطور در قبوض میانه دوره ماهیانه رقم اندکی پیامک می‌شود ولی در قبوض دوماه میلیونی برای مشترکین ارسال می‌شود که این خود ابهامات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

از آنجایی که شهرستان دهلران یکی از گرمترین شهرستان‌های کشور است و براساس مصوبه دی ماه هئیت دولت و ابلاغیه خود وزارت نیرو مبنی بر اینکه شهرستان دهلران جز گروه یک قرار گرفته مطلبد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان اجرایی در جهت ایفای حق مردم مرز دار دهلران با گرمای بالای ۵۳ درجه از وزارت نیرو و رویه قبلی که ماهیانه ۳ هزار کیلوات در ساعت بوده مطالبه گری کنند چرا که پرداخت قبوض میلیونی خارج از توان مردم است لذا برای برسی بیشتر این مو ضوع گفتگویی با مدیر عامل برق استان ایلام داشته ایم .

مدیر عامل برق استان در خصوص افزیش تعرفه برخی شهروندان دهلرانی گفت: افزیش قیمت ناشی از عدم راعایت الگوی مصرف بوده و قیمت مرفی به صورت پلکانی محاسبه شده است .

ولی اله ناصری در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: شهرستان دهلران بالاترین الگوی مصرف مجاز که ۲۵۰۰ کیلوات در ساعت باشد تعرفه گذاری شده واین شهرستان همانند استان خوزستان در گروه یک قرار دارد و این الگو بر اساس شرایط دمای گرما منطقه توسط مراجع ذیصلاح مشخص شده است.

وی در خصوص این سوال که چرا الگوی مصرف از ۳ هزار کیلوات به ۲۵۰۰ کیلوات کاهش پیدا کرده است گفت: این تصمیم خارج از توان شرکت توزیع برق استان است و تعرفه گذاری کشوری است و این کاهش تاثیر بسزایی در قیمت ندارد. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام  با اشاره به اینکه الگوی مصرف شهرستان دهلران و مهران ۸ برابر الگوی مصرف در مناطق معتدل استان است، گفت: سیاست‌های الگوی مصرف کشوری است به طوری که تعرفه گرمسیری برای شهرستان دهلران همچون استان خوزستان ۹ ماه در سال لحاز می‌شود. 

وی در خصوص قبوض میان دوره‌ای گفت: این کار درراستای کمک به اقتصاد خانواده‌ها است که بتوانند بخشی از هزینه انرژی مصرفی خود را قبل از پرداخت کلی دوره که ۲ ماه یک بار است پرداخت کنند .

ناصری در خصوص تعرفه‌های میلیونی هم گفت: تنها دو درصد مشترکین که فراتر از الگوی مصرف یا به نوعی پرمصرف هستند این قبوض صادره شده است و انتظار داریم این عزیزان همانند دیگران مشترکین الگوی مصرف را رعایت کنند .

به گزارش تابناک: در هر صورت در این دوره صدور قبوض میلیونی، کاهش الگوی مصرف ماهیانه از ۳ هزار کیلو وات در ساعت به ۲۵۰۰ کلیوات و همچنین صدور قبوض میان دوره‌ای که باعث سردرگمی و نارضایتی مردم شهرستان دهلران شده است انتظار می‌رود مسئولان به این مهم ورود کنند چرا که صدور قبوص میلیونی در دمای ۵۳ درجه نت‌ها شک برقی بلکه مردم دهلران را نقره داغ کرد است/م

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار