استاندار کرمانشاه:

مشکل پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب دریافت گواهی محیط زیست است/

استاندار کرمانشاه مشکل پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را دریافت گواهی محیط زیست برای ارائه به بانک عنوان کرد و گفت: در راستای پیگیر‌های لازم برای تسریع در ساخت این پروژه بزودی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 05 October 2016

به گزارش تابناک به نقل ازفارس کرمانشاه، اسدالله رازانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراحل پروژه پتروشیمی شهرستان اسلام‌آباد غرب در زمینه تملک زمین، انتخاب پیمانکار و طرح در گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب یک طرح بزرگ و ملی است، ادامه داد: در حال حاضر مشکل پروژه دریافت گواهی محیط زیست برای ارائه به بانک است.

استاندار کرمانشاه به تشکیل جلسه با عوامل اجرایی، سرمایه‌گذاران و سهام‌داران پتروشیمی اسلام‌آباد غرب اشاره و بیان کرد: برای هماهنگی‌ها و تلاش‌های لازم برای تسریع در ساخت این پروژه بزودی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین مدیرعامل بانک صنعت جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم.

* میزان آلودگی کشور به مواد مخدر بالا است

وی با اشاره به نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، ادامه داد: میزان آلودگی کشور به مواد مخدر بالا بوده و این کشور همچنان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در معرض مشکلاتی همچون قاچاق مواد مخدر است.

رازانی به انجام یک اقدام اساسی در محلات توزیع و مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این محلات شناسایی می‌شود و در زمینه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر باید جدی عمل کرد.

 وی ادامه داد: راه‌اندازی سرپناه‌های شبانه ویژه معتادان طبق سال‌های گذشته ضرورت دارد، زیرا باید تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه مرگ و میر ناشی از جا و امکانات برای افراد معتاد اندیشید.

* فراهم کردن زیرساخت‌ها و تاسیس زیر بنایی در نفت شهر برای بازگشت مردم به این منطقه

وی در بخش دیگر از سخنانش به فراهم کردن مقدمات برای بازگشت مردم نفت‌شهر تأکید و بیان کرد: تلاش برای عمران و آبادانی شهر نفت باید بخشی از سوی همت و کمک مسؤولان و بخش دیگر نیز از سوی خود مردم این منطقه صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های دولتی استان به منظور تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و تأسیس زیر بنایی در نفت شهر هستند، گفت: باید خود مردم هم همت کنند و به نفت شهر برگردند، زیرا تا شهر شهروند نداشته باشد خدمات‌رسانی مطلوبی نیز صورت نمی‌گیرد.

* ارائه پیشنهاد رسمی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اورامانات به شورای عالی مناطق آزاد

وی از ارائه پیشنهاد رسمی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اورامانات در هفته آینده به شورای عالی مناطق آزاد خبر داد و افزود: منطقه اورامانات به دلیل داشتن مرزهای تجاری استعداد و پتانسیل یک منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

به گفته رازانی، باید از استعداد‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه بهره لازم را گرفت و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مزیت‌ها و معافیت‌های گمرکی قابل توجهی در زمینه واردات و یا صادرات مجدد کالای تولید به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار