مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد:

لزوم برنامه محوری ، پژوهش مداری و اخلاق گرایی در اعتلای بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت/ وجود 4هزارو 200 آموزشگاه در قالب 320هزار دانش آموز و 15هزار کلاس درس در استان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته برنامه ریزی این اداره کل گفت : بدون برنامه ریزی دقیق و منسجم نمی توان به نظام آموزشی کارآمدو توانمند دست یافت .
کد خبر: ۲۷۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 15 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ؛ گودرز کریمی فر به استقرار پایه دهم در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت : 21هزار و 400دانش آموز در پایه دهم مشغول به تحصیل خواهند شد که باید برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش این دانش آموزان برنامه ریزی داشت .

وی در ادامه به وجود 4هزارو 200 آموزشگاه در قالب 320هزار دانش آموز و 15هزار کلاس درس اشاره کرد و گفت : برنامه محوری ، پژوهش مداری و اخلاق گرایی مولفه هایی است که می تواند در اعتلای دستگاه تعلیم و تربیت راهگشا باشد

کریمی فر تاکید کرد : اگر بخواهیم آموزش و پرورش مقاصد و انتظارات مشخصی را برآورده کند باید در مورد آن اهداف و انتظارات درست  اندیشید  ، راه های وصول به اهداف و  موانعی را که بر سر راه تحقق آن  اهداف وجود دارد شناسایی کرد .

وی در ادامه  برنامه ریزی را شالوده توسعه آموزش و پرورش خواندو  تاکید کرد : آموزش و پرورش یکی از نهادهای اصلی جامعه است که تعلیم و تربیت و ساختن انسانهای مطلوب جامعه را بر عهده دارد و  برای پرورش افراد مطلوب باید یک نظام آموزشی کار آمدبه وجود آید .

کریمی فر اضافه کرد :  در نظام آموزشی کار آمد اجزاء و عناصر مختلف آن اعم از موارد درسی دانش آموز، معلم و سایل آموزشی فضا و تجهیزات بودجه و اعتبارات و غیره با یکدیگر رابطه متقابل دارند تا دست یابی به هدف مورد انتظار را امکان پذیر سازند.

 کریمی فر بر این نکته تاکید کرد که معلم که نقش ایجاد شرایط مساعد برای یادگیری موثر ایفا می کند باید صلاحیت لازم را برای انجام چنین نقشی در نظام آموزشی دارا باشد تا به کار آمدن بودن نظام یاری  رساند و  فضای آموزشی که یادگیرندگان ما را در بر می گیرد و فعالیتهای یادهی ، یادگیری در آن اتفاق می افتد باید از ویژگی ها و شرایط لازم برخوردار باشد تا به تحقق یادگیری مفید وموثر کمک کند.

 مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : . زمانی می توان از نظام آموزشی کار آمد برخودار بود که از نیازهای واقعی جامعه اطلاعات کافی در دست داشته باشیم ؛براساس آنها هدف های مناسبی را طراحی کنیم و برای رسیدن به آن هدف ها روشهای صحیح آموزشی را انتخاب نماییم .

کریمی فر در ادامه به فعالیت ستاد پروژه مهر اشاره کرد و گفت : باید شرایط مناسبی را در آموزشگاههاو کلاسهای درس به وجود آورد تا دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی جدید لحظه شماری کنند .

وی در پایان سخنان خود به ساماندهی بهینه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت :  تا قبل از شهریور ماه باید کار صدور ابلاغ فرهنگیان انجام شود و در ابتدای مهر ماه هیج کلاسی بدون معلم نباشد .

در ادامه این جلسه خیراله خیرایی دبیر کمیته برنامه ریزی به بیان گزارشی از عملکرد این کمیته پرداخت و پس از قرائت دستور کار ها و بحث و  بررسی  توسط اعضاء،  تصمیمات  لازم اتخاذ شد .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار