باید یک ارتباط پویا میان صنعت و دانشگاه برقرار شود

معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: وجود یک ارتباط پویا میان صنعت و دانشگاه یکی از ضرورت های جدی استان است تا به تدیج شاهد توسعه کرمانشاه در حوزه های مختلف باشیم.
کد خبر: ۱۹۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 01 March 2016
معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: وجود یک ارتباط پویا میان صنعت و دانشگاه یکی از ضرورت های جدی استان است تا به تدیج شاهد توسعه کرمانشاه در حوزه های مختلف باشیم.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دومین جلسه این کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری عصر روز گذشته دوشنبه به ریاست معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه برگزار شد. 

مهندس رحیمی وجود در این نشست وجود یک ارتباط پویا میان صنعت و دانشگاه را یکی از ضرورت های جدی استان دانست و گفت: فعالان حوزه های مختلفی همچون صنعت، معدن، تجارت و خدمات بایستی یک تعامل جدی با دانشگاه ها برقرار کنند تا به تدیج شاهد توسعه کیفی منابع و نیروی انسانی در حوزه های مختلف باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید چاره ای اندیشید تا ایده های خلاقانه ای که در دانشگاه ها پیرامون آن ها بحث می شود تبدیل به کالا، فناوری و خدمات شوند زیرا فراهم کردن این بسترها علاوه بر کمک به افزایش رفاه و بهبود معیشت جامعه موجب رونق کسب و کار، افزایش درآمد و اشتغال زایی بیشتر می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با تاکید بر لزوم توجه به مهارت آموزی گفت: باید متناسب با نیازهای استان در حوزه های مختلف، برنامه مهارت آموزی به جوانان با جدیت دنبال شود تا این قشر مهم و آینده ساز بتوانند به سرعت جذب بازارهای کار شوند.

مهندس رحیمی همچنین لزوم توجه به نوآوری و ایده پردازی در حوزه صنعت، تجارت و خدمات را یکی از نیازهای استان دانست و گفت: نوآوری بنیان صنعت است و تا هنگامی که این رویکرد نهادینه نشود کرمانشاه توسعه پیدا نمی کند.

این مدیر ارشد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: اولویت های پژوهشی، فناوری، نوآوری استان باید در چهارچوب مصوبات شورای علوم تحقیقات و فناوری تعیین شوند و اهداف و سیاست های استانی در فناوری، نوآوری همسو  با اهداف و سیاست های ملی تعریف شوند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ادامه داد: همچنین از فعالیت های پژوهشی، کاربردی، توسعه ای و فناوری که توسط بخش خصوصی و یا به شکل مشارکتی انجام می شود باید به شکل جدی حمایت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار