دبیر اجرایی ستاد زکات خراسان جنوبی:

5 هزار اصله درخت در قالب طرح شجره طیبه در خراسان جنوبی پلاک‌گذاری شد

دبیر اجرایی ستاد زکات استان خراسان جنوبی از پلاک‌گذاری 5 هزار اصله درخت توسط مردم استان به ستاد احیای زکات استان در قالب طرح شجره طیبه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 02 January 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فلسفی  در گردهمایی عاملان زکات شهرستان خوسف، اظهار داشت: در بحث زکات مستحبی یکی از موارد مهم واگذاری، هبه و پلاک‌گذاری درختان میوه تحت عنوان «شجره طیبه» در حمایت از افراد نیازمند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی است که مردم استان بیش‌از 5 هزار اصله درخت را به این منظور پلاک‌گذاری کرده‎اند.

وی با اشاره به آیات و روایات، افزود: زکات حکم خداوند و این واژه در همه جا همراه نماز آمده است و مردم با زکات واجب و صدقه‎دادن پاک می‎شوند و اگر می‎خواهیم خودمان و مالمان پاک شود باید زکات و صدقه بدهیم تا مسلمان بمیریم که عاملان زکات باید در مورد جمع‎آوری زکات تلاش کرده و با کمیته امداد امام خمینی همکاری کنند.

دبیر اجرایی ستاد زکات خراسان جنوبی با اعلام اینکه 450 عامل زکات در سطح استان فعالیت می‎کنند، در مورد سیاست‌های تشویقی دولت برای ترویج زکات، افزود: در سال‎های قبل دولت به میزان مبلغی که از مردم روستاها و شهرها جمع‌آوری می‌شد، اعتباری را برای توسعه و عمران آن منطقه اختصاص می‎داد، ولی با کمال تأسف به دلیل مشکلات اقتصادی در دو سال اخیر این اعتبارات حذف شده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه 40 درصد زکات مستحبی در امور عمرانی و 60 درصد نیز به محرومان اختصاص می‎یابد هم‌اکنون 51 پروژه از این سرفصل در دست اقدام است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار