مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان

۳۴۰ آموزشگاه آزاد در استان لرستان فعالیت دارند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان گفت: آموزشهای کوتاه مدت و میان مدت این اداره کل که به صورت کاملا رایگان در مراکز دولتی ارائه می شود یکی از راهکارهای موثر کاهش نرخ بیکاری در جامعه آموزشهای فنی و حرفه ای می باشد
کد خبر: ۱۴۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷ 22 December 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک ازلرستان ،رحمان قلاوند افزود: بی شک دست یافتن به توسعه پایدار مستلزم توجه همزمان به توسعه نیروی انسانی، فناوری های جدید و سرمایه گذاری است که در این میان نقش نیروی انسانی ماهر به مراتب پر رنگ تر است.

وی اظهار داشت: یکی از معضلات اجتماع ما که مردم و مسئولان نگران آن هستند معضل بیکاری است و از سویی این بیکاری در استان لرستان نیز گریبان گیر اغلب فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

قلاوند ادامه داد: یکی از راه های ریشه کن کردن بیکاری، آموزشهای فنی و حرفه ای است که فراگیران ما از تحصیلکرده های دانشگاه هستند که گاه با مدارک دانشگاهی بالایی نیاز داشته اند از آموزش های عملی برخوردار شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بیان داشت: ۲۱ مرکز فعال آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۳۴۰ آموزشگاه آزاد در استان لرستان فعالیت می کنند و علاوه بر مراکز ثابت در زندان ها، پادگان ها و کمپ ها در محل حضور عشایر ، آموزش به پناهندگان و اتباع خارجی و سکونت گاه های غیر رسمی نیز این آموزش ها ارائه می شود.

قلاوند اضافه کرد: آموزش های ما کاربردی و عملی است و از این رو تجهیز کارگاه برای آن هزینه بالایی دارد و نیاز است که مسئولان استانی و شهری از این مراکز که نقش مهمی در کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی دارند، حمایت کنند.

وی در ادامه توسعه نیروی انسانی در درون اداره کل را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: برنامه آموزشی با رویکرد جدید طراحی می شود و انتظار داریم همکاران در این زمینه حضوری فعال داشته باشند.


قلاوند ادامه داد: همکاران باید از تجربیات استانهای توسعه یافته استفاده کنند و به دیگران انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان لرستان با تأکید براینکه سند مهارت کشور و سند راهبردی به عنوان الگوی کار خود قرار خواهیم داد، گفت: امیدواریم با همفکری و همراهی همکاران بتوانیم گامهای موثری را در پیشبرد اهداف سازمان برداریم.

خبر: رضا میرزایی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار