احداث زائرسرای خراسان جنوبی نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان جنوبی گفت: برای احداث زائرسرای خراسان جنوبی نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 27 September 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، علی محمدی امروز (پنجم مهرماه) در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت جهت اسکان زائران کم‌برخوردار، شهرداری مشهد زمینی را ‌به‌طور رایگان در اختیار استان‌ها قرار داده تا به ساخت این زائرسرا اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه به‌ منظور مدیریت کردن متمرکز در حد کلان بنیاد زائر مرکزی شکل گرفت، ادامه داد: در هر استان هدایت و اداره زائرسرا به مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان است و هدف از ایجاد این زائرسرا فراهم شدن بستر مناسب برای اشاعه فرهنگ زیارت و برنامه‌ریزی جهت ترویج زیارت گروهی و گسترش سنت حسنه وقف است.
مدیر عامل بنیاد زائر خراسان جنوبی اظهار کرد: امام جمعه هر استان، استاندار، جمعی از خیران استان و دستگاه‌های ذیربط که می‌توانند در این راستا کمک کنند از اعضای مجمع هستند که مسئولیت آن بر عهده امام جمعه است.
محمدی با اشاره برای پیشرفت این کار به منابع مالی که از جانب خیران و مردم می‌رسد نیاز است، ادامه داد: در هر استان برای ساماندهی این منابع هیئت مدیره‌ای شکل گرفت.
وی با بیان اینکه زمینی که برای ساخت زائرسرا تحویل گرفته‌ایم 600 متر است، افزود: برای گسترش این زائرسرا درصدد خرید 100 متر دیگر از بخش خصوصی هستیم که این مکان بهترین نقطه در نزدیکی حرم مطهر است.
مدیرعامل بنیاد زائر خراسان جنوبی گفت: این زائر‌سرا در 9 طبقه طراحی شده که 3 طبقه آن خدماتی شامل آشپزخانه، سالن اجتماعات و نماز‌خانه، پارکینگ است و 3 طبقه سوئیت برای اسکان خانوادگی و 3 طبقه دیگر به صورت گروهی طراحی شده است.
محمدی تصریح کرد: برای احداث این زائرسرا به 8 میلیارد تومان نیاز است که بدون حضور و همیاری مادی و معنوی خیران، واقفان و نیکوکاران میسر نخواهد بود و در صورت کسب یک چهارم منابع مورد نیاز عملیات اجرایی در این راستا صورت می‌گیرد.
وی یادآورشد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ملی 6037991899534428 و به شماره حساب سیبای بانک ملی 0109817664007 واریز کنند و یا با شماره 09151614492-05632232628 تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار