کد خبر: ۹۸۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 08 August 2021

گروه گزارش// سه گزینه از 6 گزینه کاندیداهای انتصاب شهرداری بندرعباس در سومین جلسه رسمی دور ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود نسبت به شهرداری بندرعباس پرداختند و بر سر کسب کرسی شهرداری بندرعباس به رقابت پرداختند. لازم به ذکر اولویت بندی جهت ارائه برنامه کاندیداها بر اساس حروف الفبا می باشد.

سیدناصر اشرفی، نامزد نخست شهرداری بندرعباس :
بندرعباس شهر فرصت های نوآور و عدالت محور در ارتقای کیفیت محیط شهری است

سیدناصر اشرفی نامزد نخست شهرداری بندرعباس در سومین جلسه رسمی دور ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به معرفی خود پرداخت و از برنامه های آینده پس از تصاحب احتمالی کرسی شهرداری بندرعباس گفت.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است که 22 سال در مجموعه راه و شهرسازی هرمزگان مشغول به فعالیت است، ۶ سال معاون املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی بوده است، ۸ سال در استان کرمان رئیس اداره راه و شهرسازی کرمان و ۵ سال معاون اداره راه و شهرسازی استان کرمان و اکنون هم معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی هرمزگان می باشد.
اشرفی در این جلسه اظهار کرد: بندرعباس باید شهر فرصت های نوآور و مشارکتی با هدف پایداری و عدالت محوری در ارتقای کیفیت محیط شهری و زندگی شهروندان باشد.
نامزد نخست شهرداری بندرعباس با بیان اینکه در برنامه ریزی بندرعباس به عنوان یک "نوکلان شهر" بایستی به اسناد بالادستی اهمیت دهیم، اظهار کرد: در برنامه ام سعی کردم تمرکز را بر مسائل و چالش های پیش روی کلان شهر و شهرداری بندرعباس از اسناد فرادستی، استانی و محلی بهره بگیریم.
وی با اشاره به اینکه در شهر بندرعباس ۷ مأموریت برای شهرداری بندرعباس تدوین شده است و هرکسی سکاندار شهرداری بندرعباس شود باید این مأموریت ها را عملی کند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و مدیریت، مالی و اقتصادی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل، عمران و زیربنایی و شهرسازی و معماری این ۷ مأموریت را شامل می شود.
وی با بیان اینکه ساماندهی، حفاظت و بهبود مستمر کیفیت و پایداری محیط زیست شهری نخستین هدف راهبردی برنامه بنده است، عنوان کرد: نگهداری و توسعه هدفمند و متوازن فضای سبز شهری و پیراشهری، ارتقای سطح سلامت و بهداشت شهری و صیانت و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی و کنترل آلاینده های زیست محیطی سه سیاستی است که برای تحقق این هدف در دستور کار است.
اشرفی با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل تولید پسماند شهر، ایجاد ایستگاه های ثابت و موقت جمع آوری پسماند خشک و احداث کارخانجات بازیافت پسماند خشک در اولولیت است، اضافه کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری فضای سبز، تصفیه پساب و استفاده در آبیاری فضای سبز، انتقال و ساماندهی صنوف کارگاهی آلاینده، ساماندهی و رفع مزاحمت اصناف و پالایش مستمر آلایندگی های زیست محیطی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال توسعه و بهبود کیفیت سیستم حمل و نقل همگانی باشیم، تصریح کرد: بر روی تأمین ناوگان جدید تاکسیرانی، نگهداری، کنترل و نظارت حمل و نقل عمومی موتوری، توسعه ناوگان تاکسی دریایی، ایجاد و توسعه خطوط ویژه تردد BRT، احداث خطوط و تأمین تجهیزات و توسعه ایستگاه های ناوگان انبوه بر همچون منوریل نیز فکر شده و با برنامه پیش خواهیم رفت.
معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی هرمزگان با انتقاد از عدم مدیریت صحیح در منابع انسانی شهرداری بندرعباس، عنوان کرد: باید خط مشی و برنامه ریزی درستی صورت گیرد تا اینگونه شاهد هدر رفت نیروی انسانی و انگیزه در بدنه شهرداری بندرعباس نباشیم.
اشرفی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اپلیکیشن شهر من و صدور کارت الکترونیک شهروندی هستم، تصریح کرد: باید به سمت توسعه خدمات الکترونیک در شهر بندرعباس پیش رویم و اکنون مـتأسفانه در شهر بندرعباس زمینه خدمات الکترونیک چندان بهره گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه باید به دنبال زیباسازی و ارتقای کیفیت سیما، منظر و فضای سبز شهری باشیم، خاطرنشان کرد: بهبود سیستم ایمنی، پیشگیری مقابله با حریق و مدیریت بحران به ویژه در بافت های فرسوده در دستور کارمان قرار دارد و نوسازی بافت های فرسوده که ۴۳ درصد محدوده شهری بندرعباس را تشکیل می دهد، در اولویت برنامه هایم قرار دارد.
اشرفی با اشاره به اینکه احداث و توسعه بازارها و روز بازارها امری است که باید با سرعت شکل بگیرد و تردد بین شهری کاهش پیدا کند، اظهار کرد: توسعه و بهبود زیرساخت های خدماتی مورد نیاز گردشگران نیز با توجه به گردشگر پذیری بندرعباس نیاز مبرم است و ۶ هزار هکتار در نوار ساحلی بندرعباس در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم فضای مناسبی را برای گردشگران و زیبایی شهر به کار ببندیم.
اشرفی با بیان اینکه در تلاش برای توسعه زیرساخت های و امکانات و سالن های ورزشی و فرهنگسراها در محلات هستیم، افزود: ۴۵۰ هکتار زمین در بحث خدمات به شهروندان در بندرعباس نیاز داریم که با کمبود این میزان مواجه ایم و این کار را برای توسعه متوازن شهری سخت کرده است.
وی با اشاره به اینکه از صنایع غرب هرمزگان تنها آلایندگی و تراکم شهری را دریافت کرده و از سهم اصلی توسعه خدمات شهری محروم مانده ایم، عنوان کرد: ارتقا کارایی وصول و اجرای به موقع قوانین، نوآوری های مالی، تعریف درآمدهای جدید و تغییر پایه ها و نرخ ها چهار مسیری است که برای افزایش درآمدها و در شهرداری بندرعباس پیش بینی کرده ایم.
اشرفی با تأکید بر اینکه شهروندان در چهار مقوله مالی، فکری، عملی و اجرایی می توانند در کنار شهرداری بندرعباس باشند، اضافه کرد: طرح تفضیلی شهر بندرعباس را مطالعه کرده ام و ۱۵۲ هزار خانوار شهری در آن زندگی می کنند که در بحث سرانه ها با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.
وی با بیان اینکه ۶۰ هکتار در حوزه آموزشی، ۲۶ هکتار فرهنگی و هنری، ۱۸ هکتار ورزشی و ۵۵ هکتار در حوزه درمانی با مشکل و کمبود زیرساخت مواجه ایم، اظهار کرد: یکی از عمده دلایل شکل گیری محدوده های مغایر و اجرایی نشدن بسیاری از پیشنهادات طرح تفضلی است.
پس از ارائه برنامه های پیشنهادی به سوالات اعضای شورا پاسخ گفت که به شرح زیر است:
1.در خصوص ایجاد منابع پایدار شهرداری چه راهکاری دارید؟
درآمدهای شهرداری کاملا شفا فو روشن است و آنچه که باید پیگیری شود حقوقی است که از صنایع غرب داریم وباید آنها را زنده کنیم.
2.پروژه های شاخص در بخش عمرانی؟
مجموعه عمرانی شهری یک مجموعه کاملی است که شهرداری یکی از دستگاه های زیربط است. در مجموعه عمرانی شهر بندرعباس همه دستگاه های متولی شهری که در راس آنها مدیریت عمرانی استانداری است که شهرداری هم در کنار سایر دستگاه ها نقش خود را ایفا می کند.
3.برنامه برای نیروهای مازاد شهرداری؟
در کوتاه مدت مازاد هستند و آیا در دراز مدت هم مازاد خواهند بود؟ اگر تشخیص دهیم که نیرو های ناکارآمدی وجود دارند حتما با آنها خدافظی می کنیم ونام مازاد بر روی آنها نمی گذاریم بلکه آنها را ناکارآمد تلقی می کنیم.
4.در خصوص بافت فرسوده و عدم تعیین تکلیف سند ها؟
بافت فرسوده شهر بندرعباس به نسبت به عنوان یک "نو کلان شهر" زیاد است که باید روی این قضیه فکر شود.
5.حمل ونقل عمومی با جزئیات؟
حمل ونقل یک موضوع یکپارچه است و نیازی نیست فقط روی یک نکته تمرکز کنیم به عنوان مثال فقط روی بی ار تی تمرکز کنیم و می توان با مطالعه و برنامه ریزی پیش رفت که پیشنهاد بنده برای این شهر استفاده از منو ریل است.
6.اولویت برنامه هایتان؟
پلت فرم شهرداری حتما باید ایجاد شود و ارتباط بین شهر و شهروندان در قالب پلت فرم برقرار شود.
7. در خصوص شفاف سازی ؟
قطعاً در حوزه شهرداری با استفاده از برون سپاری حتی در زمینه پروانه های ساختمانی می توانیم نتایج خوبی را کسب نماییم و شفاف سازی در حوزه عملکردهای ما وجود خواهد داشت؛ چه در موارد عملکردی و چه مالی و اطلاع رسانی هم خواهد شد کخ حتما بازخورد خوبی خواهیم داشت و در تلاش برای راه اندازی اپلیکشن شهر من هم هستیم.

 

علی تیماس، دومین نامزد تصدی شهرداری بندرعباس:
شهردار بندرعباس عضو دوازدهم شورای اسلامی شهر بندرعباس است


علی تیماس، دومین نامزد تصدی شهرداری بندرعباس؛ دانشجوی رشته دکترای برق و الکترونیک، مدیرمسئول نشریه گامرون، مدیر تعاونی کشت و دام و نامزد نمایندگی ادوار مجلس و شورای شهر در شرق هرمزگان است.
علی تیماس در این جلسه گفت: شهردار بندرعباس باید پیگیر وعده ها و برنامه های اعضای شورای شهر بندرعباس باشد , عضو دوازدهم شورای اسلامی شهر محسوب می شود و بدون همکاری و تعامل اعضای شورای شهر نمی تواند کاری به پیش ببرد.
وی افزود: شهرهای بزرگ همچون پاریس، لندن، دبی، تهران، اصفهان و شیراز دارای نماد هستند اما بندرعباس با این سابقه تاریخی و فرهنگی فاقد نماد یا المانی است که همگان در تصورشان با تماشای آن به یاد شهر بندرعباس بیفتند. وخاطره شهر در ذهن آنها تداعی شود. که این به المان و نماد منحصر به فرد با استفاده از صاحبنظران فرهنگی و معماری نیاز مبرم داریم و باید به دنبال نمادی باشیم همچون برج میلاد تهران که علاوه بر زیبایی در جذب گردشگر و درآمدزایی موثر باشد.
وی تصریح کرد: بندرعباس از مشکل ترافیک به شدت رنج می برد و حتی از تهران هم پیشی گرفته و امروز به یک معضل اساسی تبدیل شده است .
تیماس عنوان کرد: باید با ایجاد کشتی های دریایی تفریحی آئین های ازدواج، جلسات و اینچنین آئین هایی را به داخل کشتی های تفریخی ببریم تا علاوه بر جذابیت سبب ایجاد اشتغال و درآمد برای شهرداری بندرعباس و شهروندان باشیم.
وی عنوان کرد: باید به فکر راه اندازی یک تله کابین بین هرمز و بندرعباس جهت توسعه دریا و ایجاد زیرساخت های تفریحی باشیم که علاوه بر جذابیت سبب ایجاد درآمد و حتی تسهیل در رفت و آمد می شود.
خاطرنشان کرد: باید در امور ترافیکی و خدمات شهری به خدمات الکترونیک نگاه ویژه داشته و از تکنولوژی و ظرفیت ارتباطی برای تسهیل در امور شهروندان بهره ببریم، و با برنامه پیش برویم تا بتوانیم علاوه بر کاهش حضوری و فیزیکی نیروی انسانی به افزایش بهره وری کمک کنیم.
این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه باید از رسانه ها جهت فرهنگسازی و جلب مشارکت شهروندان بهره کافی و درست را ببریم، اظهار کرد: رسانه ها می توانند بازوی توانمند شهرداری باشند و با شفاف سازی به سمت کاهش فساد و افزایش قدرت اهرم نظارت بر دستگاه های اجرایی پیش بروند. رسانه ابزاری است که می تواند حتی منجر به عزل مدیر و بازخواست یک مسئول شود و جلوی فساد را بگیرد و به سمت بهبود روند اجرا و مدیریت و امور گام بردارد.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات شهری زیادی در شهر بندرعباس ازمشکلات جمع آوری پسماند گرفته تا معضلات خدمات شهری وجود دارد و همه شهروندان نسبت به آن معترضند، و همه اینها به برنامه مجزا برای بهبود وضعیت شهر بندرعباس نیاز دارد.


عباس کمالی ، سومین نامزد تصدی شهرداری بندرعباس:
توسعه حمل و نقل شهری در اولولیت برنامه هایم است

عباس کمالی دارای دکتری DBA گرایش مدیریت پروژه، فوق لیسانس مهندسی عمران و کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه هرمزگان می باشد که معاونت مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، معاون اداره راه و ترابری بندرعباس در کارنامه دارد.
کمالی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به کمبود زمان فقط به ایده های خود را برای برنامه توسعه شهر می پردازم و از بیان برنامه جامع و کامل خود داری می کنم.
وی افزود: باید با بهره گیری از بخش خصوصی بتوانیم در توسعه و ساماندهی سواحل بندرعباس گام برداریم که در این زمینه نیاز به تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت دارد.
کمالی تاکید کرد: باید در توسعه شهری نگاه انسان محورانه داشته باشیم و نگاه زیر ساخت محور محض در دراز مدت منجر به شکست خواهد شد.
وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل شهری در اولولیت برنامه هایم قرار دارد، اظهار کرد: گسترش حمل و نقل عمومی، افزایش پارکینگ های عمومی، ترویج پیاده روی و افزایش موقعیت های دوچرخه سواری ایمن، ساماندهی و بهبود معابر اصلی شهر و محدودیت های ترافیکی در مرکز شهر در ساعاتی از شبانه روز در رئوس این برنامه ها قرار دارد.
کمالی با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده نیاز مبرم و ضروری امروز شهر بندرعباس است، اضافه کرد: باید هدایت و دفع آب های سطحی در شهر بندرعباس را جدی بگیریم تا بتوانیم از مشکلات بزرگتر در این زمینه در آینده جلوگیری کنیم.

کمالی با بیان اینکه کاشت درختان بومی، استفاده از پساب شهری جهت آبیاری و زیباسازی ورودی شهر از موارد مهم در توجه به زیباسازی شهری است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از بخش خصوصی بتوانیم در توسعه و ساماندهی سواحل بندرعباس گام برداریم که در این زمینه نیاز به تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری جهت افزایش درآمد و جذب گردشگر نیز از دیگر اهم برنامه هایم است، خاطرنشان کرد:احیای بافت های تاریخی و مذهبی، افزایش پارک های ساحلی، احداث مارینا، احداث مجتمع اقامتی، پذیرایی درون شهری، کمک به گسترش اقامتگاه های بومگردی و تبدیل خورهای سطح شهر به فضای گردشگری برای رسیدن به این هدف مهم اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه نیاز به هوشمندسازی شهر بندرعباس داریم، اظهار کرد: ایجاد سامانه تک پنجره، مدیریت منابع انسانی، آموزش کارکنان، افزایش کارایی پرسنل، ایجاد شفافیت در مسال مالی و ساماندهی سازمان های وابسته شهرداری بندرعباس نیز در این راستا باید برنامه ریزی و با استفاده از آن حرکت کرد.

 


گفتنی است، سه گزینه دیگر صبح امروز به بیان برنامه های پیشنهادی خود می پردازند و پس از آن اعضای منتخب شورای شهر به شور و مشورت و رأی گیری نسبت به انتخاب کاندیداها خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار