تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ رکورد در تولید و صادرات،
کد خبر: ۱۱۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ 17 April 2024

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از نبض انرژی، سیدمحمدرضا میری لواسانی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی پردیس در این رابطه تصریح کرد: حفظ سهم بازار برای یک شرکت تولیدکننده، مفهومی استراتژیک است که شرکت پتروشیمی پردیس علی رغم وجود تحریم‌ها ضمن حفظ سهم خود در بازار بین المللی اوره، توانسته رشدی ۱۷ درصدی را در صادرات اوره برای سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

دکتر میری لواسانی افزود: استراتژی فروش برای یک محصول همگن در مقیاس ۳ میلیون تن با فروش همان محصول در ۳ شرکت مختلف در مقیاس ۶۰۰ هزار تن کاملا متفاوت است و مقایسه بازار برای چند شرکت با ظرفیت تولید چند برابری قیاسی مع الفارق است.

وی تشریح کرد: با نگاهی اجمالی به نمودار مقایسه‌ای نرخ فروش اوره صادراتی در ۲۰ ماه گذشته شاهد روند سینوسی خواهیم بود که متاثر از قیمت‌های جهانی اوره است به این معنا که در دوره‌هایی نرخ‌های فروش در شرکت پتروشیمی پردیس بیشتر از شرکت‌های تولید کننده اوره و در دوره‌هایی کمتر از آن بوده است و این بیانگر آن است که با توجه به اینکه نوع حفظ بازار‌های صادراتی شرکت‌ها و زمانبندی فروش محصولات متفاوت است به تبع اختلافات قیمتی نیز توجیه پذیر است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس همچنین به میانگین اختلاف قیمت اوره هم اشاره کرد و اظهار داشت: درحال حاضر کارگروه اوره توانسته است میانگین اختلاف قیمت کف اوره را از ۸۴ دلار در سال ۱۴۰۱ به ۳۷ دلار در سال ۱۴۰۲ برساند که این کاهش باعث افزایش سود اوره سازان به خصوص زیرمجموعه نفت و گاز پارسیان شده است.

سیدمحمدرضا میری لواسانی با تاکید بر اینکه هزینه حمل برای هر تن اوره فله ۳۲ تا ۴۸ دلار برای مقاصد مختلف است گفت: پردیس به عنوان بزرگترین تولید کننده اوره در خاورمیانه فقط ظرفیت انبارش ۲۰ روزه را دارد بنابراین استراتژی فروش در پردیس با اوره سازان دیگر کاملا متفاوت است.

ثبت ۶ رکورد بی نظیر در تولید و صادرات پتروشیمی پردیس از دیگر محور‌های صحبت مدیرعامل پتروشیمی پردیس بود.

میری لواسانی گفت: در سالی که گذشت همکاران تلاشگر من در پتروشیمی پردیس موفق به ثبت رکورد‌های جدیدی در تولید کل آمونیاک، تولید آمونیاک فاز سوم، تولید اوره فاز سوم، فروش کل اوره، فروش اوره صادراتی و فروش کل محصولات شدند که در تاریخ هفده ساله شرکت بی نظیر است.

وی افزود: مهمترین اتفاق سال گذشته در حوزه فروش، راه اندازی سامانه جامع و هوشمند بازرگانی شرکت بود که اثرات آن در ثبت رکورد‌های فروش نمود پیدا کرده است. فروش اوره صادراتی پردیس در سال گذشته به ۲.۵۲۱.۶۶۶ تن رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۶.۹ درصدی را تجربه کرده است.

میری لواسانی اضافه کرد: مجموع فروش داخلی و صادراتی اوره پردیس در همین مدت با افزایش ۴.۱ درصدی به ۳.۱۹۹.۸۱۷ تن در سال ۱۴۰۲ رسید. صادرات اوره و آمونیاک شرکت نیز در سال گذشته ۱۲.۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس درخصوص ثبت رکورد تولید آمونیاک نیز گفت: مجموع تولید آمونیاک پردیس در سال ۱۴۰۲ میزان ۲.۰۱۴.۴۹۱ تن بود که حدود ۱۰ درصد نسبت به برنامه و ۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. در این مدت تولید آمونیاک فاز سوم پتروشیمی پردیس نیز برای اولین بار به ۶۸۲.۲۲۷ تن رسید که افزایش ۶.۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

دکتر میری لواسانی ادامه داد: سال گذشته ۳.۱۵۱.۹۲۴ تن اوره در سه فاز پتروشیمی پردیس تولید شد که در این میان فاز سوم شرکت با تولید ۱.۰۷۶.۴۶۲ تن اوره، رکورد جدیدی را در تولید به ثبت رساند و افزایش ۸.۲ درصدی نسبت به برنامه را تجربه کرد.

وی درخصوص مجموع تولید و فروش محصولات شپدیس گفت: در سالی که گذشت مجموع تولیدات پردیس به ۵.۱۶۶.۴۱۵ تن رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان ۴.۵۲ درصد افزایش داشته است. مجموع فروش ما نیز به عدد ۳.۴۳۹.۰۴۵ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس خاطر نشان کرد: این دستاورد‌ها در حالی به دست آمده است که در سال گذشته ما با ۷۴ روز قطعی اجباری گاز مواجه بودیم و اگر مشابه سال ۱۳۹۹ شرکت ۲۰ روز قطعی گاز داشت، یقینا میزان تولید کل پردیس حدود بیش از ۶ میلیون تن میشد.

دکتر میری لواسانی در پایان به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ارتقای بهره وری و افزایش ضریب پایداری شرکت در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیران و نیرو‌های متخصص و پرتلاش پردیس در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص "جهش تولید" عزم خود را جزم نموده اند و با تلاش‌های شبانه روزی و بی شائبه خود برای اعتلای پرچم مقدس کشورمان مجاهدت خواهند کرد.

گفتنی است معرفی به عنوان شرکت برتر صادرات گرای ایران و واحد برگزیده صنعت سبز کشور، کسب نشان تعالی کیفیت و مشتری مداری، کسب تندیس سیمین هفتمین همایش ملی کیفیت، دریافت نشان عالی مدیر سال، درخشش در کنفرانس بین المللی علم و فناوری خوارزمی، اجرای طرح‌های متعدد زیست محیطی برای حفاظت و حمایت از زیست بوم جنگل‌های حرا و تالاب‌ها در استان بوشهر، دریافت لوح و تندیس از سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل کسب عنوان شرکت برتر در اجرای ۲ پروژه (رد پای آب) و (رد پای کربن) و تبدیل وضعیت ۲۳۳ نفر از کارکنان ایثارگر و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از جمله اقدامات برجسته و افتخارات کسب شده پردیس در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ است.

برچسب ها: پتروشیمی پردیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار