تابناک- معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر از برگزاری ۲۲ برنامه به‌مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، نصرالله ابراهیمی  در خصوص برنامه های این هفته گفت: معرفی عمارت‌های شاخص بافت تاریخی، تورهای بازدید مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی با مضمون مواریث‌فرهنگی، پاک‌سازی برخی آثار استان و نشست‌های تخصصی از برنامه شاخص هفته میراث‌فرهنگی خواهد بود که در استان اجرا می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر افزود: همچنین با توجه به ظرفیت، قابلیت و پتانسیل بالای بافت تاریخی شهر بوشهر، با دارا بودن بیش از ۴۰۰ بنای شاخص و ۸۰ عمارت ثبتی، اولین جلسه بررسی ابعاد آماده سازی ثبت جهانی بافت بوشهر در این هفته برگزار خواهد شد.

او با اشاره به انتشار کتابچه‌های معرفی بناهای شاخص بافت ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که در هفته میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد افتتاح کتابخانه و مرکز اسناد میراث‌فرهنگی سیراف خواهد بود که در همین راستا بانک سفال این بندر هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

ابراهیمی بازدید رایگان از موزه‌های استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و اضافه کرد: معرفی دو مهارت ملی، برگزاری کلاس آموزشی ویژه معلمان، تور آشنا سازی برای کودکان و نوجوانان و تور اختر شناسی در پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جزیره خارگ از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

معاون میراث‌فرهنگی فرهنگی استان بوشهر در پایان یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توجه به شرایط کرونایی استان، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برنامه پرباری را در هفته میراث‌فرهنگی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار