استاندار ایلام گفت: برپایی تجمعات و تبلیغات انتخاباتی خارج از زمانبندی تعریف شده بدلیل احتمال شیوع پیک کرونا در استان ممنوع است و نامزدها در این راستا باید طبق دستورالعمل های ابلاغی به قانون عمل کنند.
کد خبر: ۹۶۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ 15 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری در نشست ستاد استانی ستاد مقابله با کرونا استان اظهار داشت: با وجود اینکه مشارکت بالا و شور انتخاباتی لازمه برگزاری انتخابات است، اما نباید این مهم موجب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و در نهایت شیوع پیک کرونا در استان شود.

وی افزود: همه ارکان نظام نظیر سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه اجرایی از زمان آغاز شیوع کرونا برای مقابله با کرونا از تمام توان خود استفاده کرده و مردم نیز در این راستا در حد توان همکاری قابل قبولی را به نمایش گذاشتند.

استاندار ایلام با اشاره به انتخابات پیش رو، بر لزوم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی نامزدها، گفت: نامزدهای شورای شهر و روستا نباید به هیچ عنوان سلامت مردم و خانواده خود به در معرض خطر قرار دهند و از اجتماعات انتخاباتی شبانه که عامل اصلی شیوع کرونا محسوب می شود، به طور جد اجتناب کنند.

نوذری با با تاکید بر اینکه فعالیت اصناف همچنان طبق پروتکل های تعریف شده و رنگ بندی ها باید اعمال شود، افزود: چنانچه در روزهای آتی وضعیت شیوع کرونا در استان بهتر شود، صنف های بیشتری طبق پروتکل و دستورالعمل های ابلاغی می توانند فعالیت کنند.

وی یادآور شد: همچنان مراسمات عزا و عروسی با جمعیت بالا در برخی نقاط استان مشاهد می شود که اگر این اجتماعات استمرار داشته باشد، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای مردم داشته باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: در مقطعی بیش از ۳۰۰ بستری در استان موجود بود اما در حال حاضر میزان بسترهای استان به ۱۲۲ مورد رسیده که این نشانگر کاهش شیوع کرونا و وضعیت مطلوب استان از نظر کرونا است.

وی ابراز امیدواری کرد: بدلیل اینکه اکثر فوتی های استان دارای بیماری زمینه ای و بالای ۶۰ سال بودند و این افراد در حال حاضر واکسینه شدند، پیش بینی می شود که در روزهای آتی میزان فوتی های استان در مقایسه با قبل کاهش یابد.

نوذری با قدردانی از کلیه دستگاه اجرایی درگیر مقابله با کرونا در استان، بیان کرد: اصحاب رسانه و صدا و سیما همچنان با تولید محتوا، مردم را از خطرات کرونا آگاه کنند.

استاندار ایلام همچنین خواستار تقویت طرح شهید سلیمانی و همیاران سلامت در کلیه شهرستان ها شد و افزود: فرمانداران در این راستا باید از ظرفیت کلیه دستگاه ها و دهیاران استفاده کنند.

براساس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، چوار، چرداول، دهلران، دره شهر، آبدانان در وضعیت نارنجی و سیروان، بدره، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار