مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: در بیش از ۱۰۰ شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما انتخابات ریاست جمهوری همچنان در تمامی شعب استان به شیوه سنتی خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 16 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدصادق موسوی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام در بیش از ۱۰۰ شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما انتخابات ریاست جمهوری همچنان در تمامی شعب استان به شیوه سنتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاربران مرتبط بر اساس زمانبندی تعریف شده در حال آموزش برای کار با دستگاه های اخذ رای الکترونیکی هستند، افزود: در انتخابات الکترونیکی دیگر از تعرفه های اخذ رای مرسوم استفاده نمی شود و علاوه بر این سرعت رای گیری و همچنین شمارش آرا افزایش چشمگیری می یابد.

موسوی در مورد آخرین وضعیت تایید صلاحیت های داوطلبان شوراهای اسلامی شهر هم یادآور شد: تاکنون از مجموع ۷۳ نفر رد صلاحیت شده در مرحله قبل ۴۲ نفر تایید صلاحیت شده اند و صلاحیت ۳۱ نفر نیز رد شده که به آنها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: افراد رد صلاحیت شده می توانند به مدت پنج روز از زمان ابلاغ رد صلاحیت خود به هیات نظارت مرکزی کشور شکایت کنند و این هیات نیز به مدت پنج روز صلاحیت این افراد را مجدد بررسی می کند.

وی در خصوص تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستا هم گفت: ۹۸ درصد این افراد توسط هیات های اجرایی بخش های محل سکونت خود تایید شده اند و ادامه فرایند تایید صلاحیت آنها توسط هیات های نظارت بخش ها تا یک خردادماه ادامه دارد.

موسوی با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان یا انتشار نظرسنجی ها در فضای مجازی تاکید کرد: این گونه رفتارها مصداق تخلف انتخاباتی است که مورد رصد و پیگیری قرار خواهد گرفت و تا یک هفته قبل از شروع رای گیری هرگونه تبلیغات یا نظرسنجی غیرقانونی است.

وی افزود: زمان بندی تبلیغات شواری اسلامی شهر و روستا به مدت یک هفته و انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲۰ روز است و تمامی تبلیغات تا یک روز قبل از شروع رای گیری ادامه خواهد داشت و هرگونه تبلیغ خارج از این محدوده زمانی تخلف و غیرمجاز است.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار