تابناک-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، گفت: شرکت آلومینیوم المهدی در راستای کمک به تعالی فرهنگ استان از مهرواره ادبی طنز خلیج فارس که در سطح منطقه ای برگزار شد حمایت کرد.
کد خبر: ۹۶۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶ 12 May 2021

پروین پشتکوهی در گفت و گو با خبرنگار تابناک در بندرعباس با اشاره به میزبانی هرمزگان نسبت به برگزاری دومین مهرواره منطقه ای ادبی طنز خلیج فارس، اظهار کرد: این مهرواره به صورت مجازی ویژه سنین 7 تا 22 سال در سطح منطقه ای در محورهای شعر، داستان و نثر طنز بود.


وی در ادامه با بیان اینکه در این مهرواره ادبی، کودکان و نوجوانان و همچنین اعضای گروه سنی ارشد استان‌های یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان حضور داشتند، افزود: تعداد ۱۶۲ اثر از استان های شرکت کننده آثار خود را به دبیرخانه مهرواره ارسال کرده بودند که 27 اثر پس از بررسی و داوری برگزیده شدند.


هدف از برگزاری مهرواره


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان هدف از برگزاری این مهرواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاه ها و انجمن های ادبی، پرورش تفکر انتقادی و توجه به دنیای پیرامون عنوان کرد و ابراز کرد: به طور ویژه کانون در روزهای سخت کرونایی سعی در ایجاد امید، نشاط در زندگی کودکان و نوجوانان دارد و طنز مقوله ای است که واقعیت تلخ زندگی را قابل پذیرش می کند.


پشتکوهی خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای تنها انجمن طنز نوجوان در کشور است که به صورت تخصصی به مقوله طنز می پردازد.


وی، فراخوان برگزاری و ارسال آثار به مهرواره را اسفندماه سال گذشته عنوان کرد و گفت:نشست های تخصصی با حضور طنزپردازان برجسته کشور؛ اختتامیه و اعلام برگزیدگان 7و 8 اردیبهشت ماه سال جاری بود که در دو بخش استانی و منطقه ای داوری شد و با معرفی 27 اثر برگزیده به کار خود پایان داد.


حمایت مالی آلومینیوم المهدی از برگزاری مهرواره


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس اشاره کرد و گفت: این شرکت مهم تولیدی در راستای کمک به تعالی فرهنگ استان از این مهرواره حمایت مالی کرده بود.

 

پشتکوهی حمایت آلومینیوم المهدی از این مهرواره را گامی اثر گذار در جهت تعالی و شکوفایی کودکان و نوجوانان استان در زمینه شعر و طنز خواند و افزود: این حمایت ها باعث دلگرمی و رشد استعدادها می شود.

وی با بیان اینکه اگر حمایت آلومینیوم المهدی از این مهرواره منطقه ای نبود، خاطر نشان کرد: از نظر کیفیت در نحوه اجرا با مشکل مواجهه می شدیم و مجبور به حذف برخی از بخش هابودیم که با حمایت این مجموعه تولیدی به نحوه مطلوب برگزار شد.


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اشاره به اینکه صنایع مختلفی در استان فعالیت دارند، ابراز امیدواری کرد: با حمایت هر چه بیشتر این بنگاه های اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله فرهنگ، پرورش و رشد استعدادها شاهد پیشرفت استان در بخش های گوناگون باشیم.


پشتکوهی در پایان بیان کرد: با برگزاری این گونه مهرواره‌ها بتوانیم گامی موثر در جهت پرورش و رشد استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان برداشته شود.

انتهای پیام/ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار