مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اعلام هشدار نسبت به خاموشی برق در تابستان، گفت: در حال حاضر با توجه به خنکی هوا، مصرف روزانه استان اصفهان در ساعت پیک حدود ۱۵۰۰ مگاوات است، اما اگر مصرف برق استان حدود ۲۰۰ مگاوات از این عدد بیشتر شود؛ احتمال خاموشی وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 09 May 2021

حمید علاقمندان درباره وضعیت تامین برق در خرداد و تابستان پیش رو، اظهار کرد: متاسفانه میزان بارش باران نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشته و از سوی دیگر پیش بینی می شود دمای هوا در تابستان امسال نسبت به سال گذشته بین یک تا دو درجه افزایش یابد که این شرایط بر تولید و توزیع برق اثرگذار است.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط موجود امسال حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد برق تولیدی از منابع آبی خود را نخواهیم داشت و به این دلیل مسئولان توانیر و صنعت برق کشور پیش بینی کرده‌اند که تابستان امسال بسیار سخت تر از سال‌های گذشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه برای مدیریت شرایط فعلی بر روی همکاری اقشار مختلف مردم به خصوص مشترکان خانگی حساب کردیم، گفت: از سوی دیگر توانیر طرح‌های جدیدی برنامه ریزی کرده تا شاهد همکاری و همیاری بیشتر مشترکان برق باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق مربوط به ادارات است، توضیح داد: با توجه به اینکه ادارات و دستگاه های دولتی به شکلی تابعه دولت هستند، امسال در نخستین طرح ابلاغی ادارات باید از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری حدود ۵۰ درصد و از پایان ساعت وقت اداری تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر۹۰ درصد از مصرف معمول برق خود کاهش دهند.

علاقمندان با اشاره به دیگر طرح های کاهش مصرف برق از سال گذشته تاکنون که امسال نیز به دنبال بازنگری در افزایش مشوق های آن هستیم، اظهار کرد: این طرح ها مربوط به صنایع و ذخیره عملیاتی برق است.

وی افزود: امسال دیزل ها و ژنراتورهای بیشتری را در صنایع شناسایی کردیم و برای وارد مدار شدن آن‌ها با بخش های مختلف قرارداد و توافق منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری توافقات ذخیره عملیاتی برق در حوزه کشاورزی افزایش یافته است، اظهار کرد: اگر انشعابات برق بخش کشاورزی بتوانند چهار ساعت در شبانه روز از برق اشتراکی چاه های خود در ساعت پیک مصرف نکنند، تعرفه کل ۲۴ ساعت شبانه روز برای آن ها محاسبه نمی شود و قبض برق کشاوزی آن ها مجانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف هر منطقه و استان به صورت هفتگی از سوی توانیر ابلاغ می شود، گفت: در حال حاضر برای شرکت توزیع برق استان اصفهان حدود ۱۷۰۰ مگاوات به صورت پیک بار روزانه اعلام شده که امیدواریم از این عدد بالاتر نرویم.

علاقمندان افزود: در حال حاضر با توجه به خنکی هوا، مصرف روزانه استان در ساعت پیک حدود ۱۵۰۰ مگاوات است، اما اگر مصرف برق استان حدود ۲۰۰ مگاوات از این عدد بیشتر شود احتمال خاموشی وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته به طور معمول در ماه مبارک رمضان مصارف برق حدود ۵ درصد کمتر از بقیه ماه های سال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه افزایش مصرف برق استان و کشور در ابتدای امسال نسبت به چند سال گذشته بیشتر بود، توضیح داد: ابتدای امسال حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد مصرف برق شرکت توزیع استان افزایش یافت.

وی در ادامه به فعالیت ماینرهای غیرمجاز در استان اشاره کرد و گفت: ماینرهایی که دارای مجوز هستند، به صورت قانونی به آن ها انشعاب برق داده می شود و تلاش می کنیم برق آن ها طبق دستورالعمل ها به صورت پایدار تامین شود.

علاقمندان با بیان اینکه متاسفانه برخی انشعابات به صورت غیرمجاز از ماینر استفاده می کنند، تاکید کرد: اگر انشعابی به دلیل فعالیت غیرقانونی ماینر شناسایی شود، این انشعاب جمع آوری شده و از سوی دیگر این اقدام توسط مراجع قضایی پیگیری می شود و با جمع آوری ماینر، مشمول خسارت بالایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار