تابناک-به مناسبت روز معلم گفتگویی با 2 تن از معلمان سرآمد و نمونه استان هرمزگان ترتیب دادیم.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 01 May 2021

به مناسبت روز معلم گفتگویی با 2 تن از معلمان سرآمد و نمونه استان هرمزگان ترتیب دادیم که گزارش آن به شرح زیر است: نعیمه عارفیان دبیر شیمی ناحیه یک بندرعباس که یکی از معلمان نمونه استان هرمزگان است در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهارداشت: چیزی که برای من در کار بسیار دارای اهمیت است علاقه است و تا علاقه در امری وجود نداشته باشد نمی توان در آن کار به موفقیت رسید.

 

 

وی افزود: همیشه سعی کرده ام هر درخواستی که اداره و دانش آموزان چه در سطح علمی و چه در سطوح دیگر داشته باشند؛ خود را تقویت کرده و به آن سطح برسانم و هم اکنون که تدریس به صورت مجازی شده است گاها شبانه روز برای این امر وقت می گذارم .

 

عارفیان بیان کرد: یکی از مسائلی که به من در امر تدریس کمک می کند تبادل اطلاعات و نظر با معلمین سایر استان ها است و من مکررا با آن ها تماس گرفته و از تجربیات آن ها در امر تدریس استفاده می کنم.

 

معلم نمونه هرمزگانی تاکید کرد: یکی از تلاش هایی که مکررا در حال انجام آن هستم تلاش برای ارتقای سطح علمی و همچنین در این دوره که آموزش ها مجازی شده است تلاش برای یادگیری پلتفرم ها و نرم افزارها است.

 

 

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در معلمی بسیار حائز اهمیت است ارتباط با دانش آموزان است چرا که دانش آموزان با همدیگر چه از لحاظ مالی و اقتصادی و چه از لحاظ درسی متفاوت هستند و برای همین ما همیشه پایین ترین سطح را در نظر می گیریم و حتی برای کسانی که حس می کنیم شاید نتوانند درسنامه تهیه کنند خودمان درسنامه تهیه می کنیم. 

 

 

عارفیان خاطرنشان کرد: ما در تابستان گذشته وقتی متوجه شدیم که درس ها قرار است به صورت مجازی برگزار شود با همکاری تعدادی از معلمان درسنامه شیمی را از پایه 10 تا 12 نوشته آماده سازی کردیم که خوشبختانه مورد استقبال معلمین و حتی سایر استان ها نیز قرار گرفت و از آن استفاده کردند.

 

 

وی عنوان کرد: معلمین باید خود را بروزرسانی کنند و همسو با نسل حاضر حرکت کنند چرا که نسل حاضر نسبت به نسل هایی که در دهه های گذشته وجود داشتند از علایق و سلایق و روحیات متمایزی برخوردار است.

 

معلم نمونه هرمزگان تاکید کرد: اخلاق یک معلم می تواند مهم ترین عامل در رغبت دانش آموزان به درس و حتی موفقیت خود معلم باشد و خود من هم که اکنون در این جایگاه هستم به دلیل رفتاری بوده است که معلم شیمی و مدیر دوران دبیرستانم با من داشتند.

 

 

وی با بیان اینکه در خانواده ای فرهنگی بزرگ شده است خاطرنشان کرد: باید از آموزش و پرورش استان تشکر کنیم که مشکلات ما را به وزارتخانه اطلاع داده و تا حد امکان آن ها را برطرف کردند.

 

 

معلمین روحیه نقد در خود را افزایش دهند/عشق و صبر کلید موفقیت معلمان

 

 

 

نسیم سلیمی دیگر معلم نمونه هرمزگانی از ناحیه 2 بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار تابناک در بندرعباس اظهارداشت: موفقيت يک معلم عشق به دانش آموزان و عشق به شغل خود است.

 

وی افزود: نبايد به معلمی به عنوان شغل نگاه كرد؛ بلکه در این عرصه عشق باید ملاک قرار گیرد و شاخصه ديگری كه به 

 همكاران خود توصيه می كنم آن را در خود تقویت کنند صبر است مخصوصا همكارانی كه پايه اول را تدريس ميكنند.

 

 

 معلم نمونه هرمزگانی تصریح کرد: برخی از همكاران چنانچه صبور نباشند هم برای خودشان و هم برای دانش آموزان مشكلاتی ايجاد می شود چرا كه دانش آموزان در سال اول تحصیل قرار دارند و تجربه آن ها در این حوزه بسیار پایین است لذا بی صبری می تواند سنگ بنای تحصیلی آن ها را کج بنا کند.

 

 

  وی عنوان کرد: خواهش ديگری که از همكاران خود دارم اين است كه در همه حال سعی كنيد ظاهر خودشان را حفظ كنند و حتی اگر مشكلات شخصی و خانوادگی برايشان پیش آمده بود اجازه ندهند مشکل وارد تدریس شود و بر روی آن تاثیر بگذارد.

 

 

 

سلیمی ابراز داشت: نبايد اجازه دهیم که دانش آموزان در تحصیل خود دچار روزمرگی و خستگی شوند و همیشه باید با نوآوری در تدریس علاقه آن ها به درس را افزایش دهیم.

 

 

 معلم نمونه هرمزگانی در پاسخ به اينكه چه كار شاخصی باعث شده به عنوان معلم نمونه انتخاب شويد بیان کرد:

هيچ چيز مهم تر و بالاتر اخلاق خوب برای یک معلم نيست يك معلم خوب بايد روحيه انتقاد پذيری داشته باشد و بايد به گونه ای با والدين بچه ها برخورد كند كه والدين ترس از مطرح كردن پيشنهاد يا انتقاد سازنده خود را نداشته باشند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شاد بودن معلم بيشترين تاثير را در روحيه بچه ها دارد و باعث شاد و مفرح ماندن كلاس می شود و این امر رغبت دانش آموزان به یادگیری را افزایش می دهد.

انتهای پیام /علی ستاری 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار