رییس کل دادگستری استان ایلام؛
رییس کل دادگستری استان ایلام در دستگاه قضایی در امر انتخابات اولویت را به پیشگیری اختصاص داده ایم، گفت: با اقدامات پیشگیرانه زمینه مشارکت حداکثری و فعال مردم فراهم می شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 25 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  علی دهقانی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان اظهار داشت: در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر قانون اساسی و منطبق بر موازین شرع مقدس اسلام است، موضوعی مهم تر از انتخابات وجود ندارد و همه کسانی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند اعم از اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی همه مکلف به فراهم نمودن یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری هستند.

وی افزود: برای رسیدن به یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری و برگزاری کلیه مراحل آن در سلامت و امنیت کامل باید یک کار جهادی و خرد جمعی شکل گرفته و از همه ظرفیت های موجود استفاده شود، به همین سبب موضوعات مهمی چون صیانت و امانتداری، مشارکت و رعایت قانون در اولویت است.

رییس کل دادگستری ایلام با بیان این که در دستگاه قضایی در امر انتخابات اولویت را به پیشگیری اختصاص داده ایم، یادآور شد: با اقدامات پیشگیرانه زمینه مشارکت حداکثری و فعال مردم فراهم می شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی تاکید کرد: باید نظارت ویژه و دقیق موجب شود استفاده از اموال عمومی و بیت المال در ضمن برگزاری انتخابات رصد شود که له یا علیه شخص خاصی استفاده نشود و با برنامه هایی که این ستاد ارائه می دهد و نظارت و برخوردهایی که صورت می گیرد از تخریب نامزدها علیه یکدیگر پیشگیری شود.

وی با تاکید بر اولویت پیشگیری از جرائم و تخلفات در انتخابات خرداد ماه گفت: در انتخابات شورای شهر و روستا، هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد و با نظارت و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه و دعوت از نامزدهای انتخاباتی ضمن تقویت مشارکت حداکثری از تخریب در فضای حقیقی و مجازی جلوگیری و با متخلفین مطابق قانون برخورد شود.

رییس کل دادگستری ایلام با اشاره به ویژگی خاص انتخابات شورای شهر و روستا گفت: با توجه به بومی بودن استان و حضور اقشار و طوایف مختلف در این انتخابات، باید مخاطرات و چالش های ممکن بررسی و در خصوص مواجهه با آن ها رویکرد پیشگیرانه را در راس برنامه ها قرار دهیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار