تفاهم نامه همکاری منعقد شد:
تابناک-مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل اوقاف استان و برون‌سپاری کلیه فعالیت‌های قرآنی این اداره کل به اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 25 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای پیرامون برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی بین اتحادیه مؤسسات قرآنی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان منعقد شد.

 

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های سازمان اوقاف و جهت ایجاد تعامل و هم‌افزایی در فعالیت‌های قرآنی، ارتقای کمی و کیفی با افزایش دایره شمول و ایجاد زمینه‌های حضور استعدادهای ممتاز قرآنی استان، کلیه فعالیت‌های قرآنی اداره کل اوقاف هرمزگان به اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، برون‌سپاری شد.

 

مدیرعامل مؤسسات قرآنی هرمزگان با اشاره به تعهدات این اتحادیه در این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: مطابق این تفاهم‌نامه مدیریت و اجرای طرح بشارت حفظ ۵ جزء قرآن کریم به تعداد ۶۰۰ نفر، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم به تعداد ۶۰۰ نفر و حفظ کل قرآن کریم به تعداد ۴۰ نفر که در سامانه جامع ایران قرآن یا هر سایتی که از طرف سازمان اوقاف اعلام شود، ثبت‌نام کنند به عهده اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان خواهد بود.

 

ناصری ادامه داد: برگزاری دوره‌های ارتقای حافظان و قاریان به تعداد ۴۰ نفر، ثبت‌نام و برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور خیرین به منظور افزایش موقوفات قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم، فعال‌سازی بقاع متبرکه با استقرار مؤسسات توانمند و فعال و اجرای دوره‌های تخصصی تربیت معلم حفظ قرآن کریم از تعهدات اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان در این تفاهم‌نامه است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین اتحادیه مؤسسات قرآنی هرمزگان موظف است از فعالیت‌های خود به صورت مستمر، منظم و مصور به ادارات شهرستان‌ها و اداره قرآنی اوقاف استان گزارش ارائه دهد و در هر شهرستان یک مؤسسه معین را جهت عقد قرارداد، معرفی کند. مطابق این تفاهم‌نامه، تمام فعالیت‌های قرآنی در هر شهرستان زیر نظر اداره اوقاف همان شهرستان خواهد بود.

 

مدیرعامل مؤسسات قرآنی هرمزگان با اشاره به تعهدات اداره کل اوقاف استان در این تفاهم‌نامه، بیان کرد: کلیه ادارات تابعه اداره کل اوقاف هرمزگان، موظف به همکاری و پشتیبانی از طرح‌های مورد تفاهم بوده و اداره هر شهرستان، موظف به تأمین مالی اتحادیه در راستای اجرای این طرح‌ها خواهد بود. جهت‌دهی به برخی از نیات منطبق و مرتبط به فعالیت‌های قرآنی و تأمین بخشی از هزینه‌های برگزاری فعالیت‌های قرآنی نیز بر عهده اداره کل اوقاف هرمزگان خواهد بود. حجت‌الاسلام بهرام رنجبر، رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان نیز از سوی اداره کل، ناظر تمام مراحل اجرا از شروع، حین تا پایان کار خواهد بود.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار