سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پی انتشار خبری مبنی بر تزریق واکسن کووید ۱۹ به شهردار اصفهان در یکی از مراکز درمانی گفت: ابعاد این موضوع توسط این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است تا صحت و سقم آن معلوم شود.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 23 April 2021

آرش نجیمی با صدور اطلاعیه‌ای در همین ارتباط اعلام کرد: نام و شماره ملی نامبرده به عنوان دریافت کننده واکسن در بین کارکنان یکی از بیمارستانهای خصوصی شهر اصفهان در سامانه سیب ثبت شد و ابعاد مساله در جلسه‌ای با حضور مسوولان دانشگاه ، حراست، نظام پزشکی و بازرسی و رییس بیمارستان مذکور بررسی شده است.

خبر تزریق واکسن کرونا به شهردار اصفهان در شبکه های اجتماعی استان در حال انتشار است.

وی با اشاره به گفت و گوی تلفنی با کارشناس بهداشتی که مشخصات شهردار را ثبت کرد، گفت: با توجه به اینکه براساس بخشنامه معاونت درمان دانشگاه اصفهان، مسوول فنی بیمارستان، مکلف است در صورت احراز استحقاق هر یکی از کارکنان بیمارستان نسبت به معرفی وی به تیم بهداشت برای ثبت مشخصات در سامانه و سپس تزریق واکسن اقدام کند، خطای مسوول فنی در معرفی نامبرده و تسلیم مشخصات و شماره ملی برای ثبت در سامانه محرز و مقرر شد دانشگاه اقدام لازم درخصوص این امر را انجام دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: از طرف دیگر رییس بیمارستان اعلام کردند که آقای نوروزی بنا به توصیه پزشک معالج خود برغم ثبت مشخصات در سامانه از تزریق منصرف شده و واکسن را دریافت نکرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در بیمارستانهای پرجمعیت تزریق به هر داوطلب پس از ثبت مشخصات در سامانه توسط فردی غیر از کارشناس ثبت انجام می شود تایید یا رد این موضوع با مستندات موجود امکانپذیر نیست و نیاز به مدارک بیشتر دارد و در حال پیگیری است.

نجیمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گذشته بطور کتبی تصریح کرده که مسولیت تایید استحقاق و معرفی گیرندگان واکسن در هر یکی از مراکز درمانی اعم از دولتی یا غیردولتی برعهده مسوول فنی آن مرکز است گفت: چنانچه افراد غیرمرتبط در بین گیرندگان معرفی شوند مسوول فنی پاسخگوی مراجع نظارتی خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان پیش از این اعلام کرد که شهردار اصفهان هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده و تنها نیروهای عملیاتی شهرداری واکسینه شده اند.

ایمان حجتی افزود: واکسیناسیون کرونا برای نیروهای عملیاتی شهرداری اصفهان از سه روز گذشته توسط مرکز بهداشت استان اصفهان آغاز شد و تاکنون پاکبانان، نیروهای جابجایی پسماند تر و نیروهای عملیاتی شهرداری و تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی تاکنون واکسینه شده‌اند.

وی اضافه کرد: نیروهای مستقر در سایت پسماند و مابقی پاکبانان در مرحله دوم بنابر برنامه ریزی سیستم بهداشتی استان واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

حجتی تصریح کرد: شهردار و سایر نیروهای اداری شهرداری واکسن کرونا را استفاده نکرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار