پایدار:
تابناک-مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس گفت: قطعا ماندگار شدن نام بندرعباس در این شبکه نیازمند همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط است.
کد خبر: ۹۳۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 07 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان ، احمد پایدار با اشاره به عملکرد یک ساله این مرکز اظهار کرد: ثبت نام بندرعباس در شبکه جهانی شهرهای خلاق حاصل تلاش‌های مردان و زنان چیره‌دست و کارآفرینی است که از قرن‌ها قبل در این حوزه فعال بودند.
وی با اشاره به اینکه بندرعباس حدود یک سال قبل به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو ثبت شده است، افزود: قطعا ماندگار شدن نام بندرعباس در این شبکه نیازمند همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط است.
مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: در کنار دستگاه‌های اجرایی، همراهی کارآفرینان فعال در این زمینه‌ها نیز ضروری و اثرگذار است.
پایدار با اشاره به برنامه‌های مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس در این رابطه، گفت: آموزش و فروش صنایع‌دستی به صورت یک پروژه مهم در حال دنبال شدن است.
وی با بیان اینکه این برنامه با راه‌اندازی سه مرکز دنبال می شود، عنوان کرد: یک مورد دیگر، راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی است و بر این اساس بازار سابق ماهی‌فروشان در حال تبدیل شدن به بازار صنایع‌دستی است.
مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس بیان کرد: ایجاد این مراکز ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری ایجاد می‌کند و به عنوان یک جاذبه جدید و قابل توجه به شهر اضافه می‌شود.
پایدار همچنین از راه‌اندازی بازارچه مجازی صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: حدود 100 کارآفرین برای این بازارچه مجازی نامنویسی کرده و در حال حاضر امکان خرید از آن میسر شده است.
وی همچنین عنوان کرد: متاسفانه با شیوع بیماری ویروسی کرونا عمده برنامه‌ها مانند بازارچه و نمایشگاه هفتگی پنجشنبه بازار هنر موقتا متوقف شده که امیدواریم با فراهم شدن هرچه بهتر شرایط بتوانیم آن را مجددا راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام/ز297

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار