استان اصفهان بیش از ۵۰ درصد طرح‌های تفصیلی، در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 04 October 2020
رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه «طرح جامع» و «طرح تفصیلی» دو طرح مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است گفت: این دو طرح لازم و ملزوم یکدیگرند، اما از نظر روش کار، شیوه تهیه، مقیاس نقشه‌ها و نتیجه نهایی، تفاوت‌هایی با هم دارند.

علی هنردان با بیان اینکه طرح جامع، برنامه‌ای است که به صورت راهنما عمل می‌کند و خط مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌کند گفت:، اما طرح تفصیلی، چنان که از عنوان آن پیداست جزئیاتی را شامل می‌شود که طرح جامع به آن‌ها به صورت کلی پرداخته است.

رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره در حال تهیه ۵۶ طرح تفصیلی است افزود:این حجم از قرارداد و مدیریت طرح آن‌ها، بر اساس آمار دریافتی از دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اصفهان بیش از ۵۰ درصد حجم طرح‌های تفصیلی در دست تهیه کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
وی گفت: این آمار به غیر از تهیه طرح جامع برخی از شهر‌های استان از جمله طرح جامع شهر‌های مبارکه، نایین، نطنز و کلانشهر اصفهان است.

هنردان با اشاره به اینکه آماده‌سازی نقشه‌های پایه و برقراری ردیف اعتباری جهت عقد قرارداد‌های مرحله اول و دوم طرح‌های تفصیلی در دست تهیه استان، پیگیری و انجام شده‌است گفت: برای تکمیل این طرح‌ها ۹۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.
وی افزود: از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های تفصیلی، ۳۲ میلیارد ریال آن از محل منابع استانی تأمین‌شده و در حال رایزنی برای دریافت حداقل ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هستیم.

رئیس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری گفت: در دو سال گذشته طرح جامع شهر‌های میمه، وزوان، ورنامخواست، سده لنجان، بهارستان، جوشقان قالی، کاموچوگان، باغبهادران و زرین شهرکه سال‌ها طول کشیده بود به مرحله ارسال به دبیرخانه شورایعالی رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار