مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: منابع تامین کننده آب بوشهر، استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد است و این در حالی است که میزان آب ورودی از استان فارس به بوشهر حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 05 September 2015
کیقباد یاکیده صبح امروز در نشست بحران کم‌آبی استان بوشهر با بیان اینکه میزان آب ورودی از استان  فارس به بوشهر حدود 40 درصد کاهش یافته است اظهار داشت: منابع تامین کننده آب بوشهر، استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد است و این در حالی است که میزان آب ورودی از استان  فارس به بوشهر حدود 40 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کاهش 51 درصدی بارندگی روبه‌رو بودیم تصریح کرد: امسال شرایط خشکسالی شدیدتر و بحران کم‌آبی بیش از سال‌های قبل است چراکه استان بوشهر از نظر شدت  خشکسالی بعد از استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مشارکت مردم در گذر از بحران کم‌آبی را ستود و گفت: مشترکان آب در شهرهای استان بوشهر در صرفه‌جویی مصرف آب کوشش کرده‌اند به‌گونه‌ای که برخی مشترکان 25 و برخی هم از 3 درصد به بالا در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مشترکان آب در شهرهای استان بوشهر در بحران کم‌ آبی توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی دارند به‌گونه‌ای که در بحران امسال مشترکان با دست اندرکاران تامین وتوزیع آب همراه بودند.

یاکیده به اجرای طرح‌های آب شیرین کن پرداخت و بیان کرد: تولید آب شیرین یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که در این بخش طرح‌هایی در حال اجرا و مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه طرح آب شیرین کن کنگان نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: دو طرح آب شیرین کن در کنگان و بوشهر در حال اجرا است طرح آب شیرین کن کنگان نیمه دوم امسال و بوشهر اوائل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه تولید 108 هزار متر مکعب آب از دریا در دست پیگیری است خاطرنشان کرد: طرح‌های تولید آب با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود و اکنون ظرفیت 108 هزار متر مکعب تولید آب جدید از دریا در دست پیگیری و طی مراحل اخذ مجوز خرید تضمینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار