به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ریشه تامین مواد اولیه صنعت اصفهان در داخل کشور است.
کد خبر: ۷۱۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 23 February 2019

به گزارش تابناک، وضعیت امروز استان  اصفهان از نظر صنعت و اشتغال مناسب نیست و بیکاری آن چهار درصد از کل کشور بیشتر است. این اعداد و ارقام نشان می دهد که چرخ صنعت در بزرگترین استان صنعتی کشور دچار نقصی جدی است. نقصی که باعث شده بیکاری در این استان حتی از میانگین کشوری بیشتر باشد.

عده ای از کارشناسان اعتقاد دارند که وضعیت بیکاری در استان اصفهان بیشتر به دلیل مهاجرپذیر بودن اصفهان است و عده ای دیگر خلاف این موضوع را اظهار می کنند. به هر حال شاید بتوان درست کار نکردن صنعت را نیز یکی از شاخص هایی دانست که باعث سرعت گرفتن روند رو به رشد بیکاری در استان تاثیرگذار بوده است.

مصطفی رناسی در خصوص مشکلات صنعت استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در طی ماه‌های اخیر، بیش از پیش صنعت اصفهان را متأثر کرده، بحث تأمین مواد اولیه است گفت: با وجود کاهش قیمت دلار در پاییز و زمستان و فاصله گرفتن از التهاب ارزی مرداد و شهریور، قیمت مواد اولیه نه تنها کاهش نیافته بلکه گران‌تر نیز شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه یکی از دلایل رشد قیمت مواد اولیه در شرایط افت قیمت دلار، عدم واردات مناسب این مواد و مشکل ترخیص آن از گمرک دانست اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مواد اولیه از زمانی که دلار در 16 هزار تومان بود نیز گران‌تر است و این اتفاق، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، تنها چند واحد معدود صنعتی توانسته‌اند در این مدت به تولید خود ادامه دهند و مابقی واحدها با محدودیت‌های جدی در تولید مواجه هستند.

رناسی در خصوص اثرگذاری تحریم‌ها در شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد: تحریم‌ها اثر داشته اما بسیاری از مشکلات تولید به دلیل فضای نامناسب کسب‌وکار، بخشنامه‌های متعدد و متنوع، بوروکراسی عظیم دولتی، فرآیند طولانی ثبت سفارش و مشکلاتی از این قبیل است.

وی با بیان اینکه اتاق سعی کرده اولویت خود را بر بهبود فضای کسب‌وکار متمرکز کند که خود شامل مشکلاتی نظیر نوسانات نرخ ارز، تأمین مالی، مالیات، بیمه، فروش و... می‌شود افزود: برای حل این مشکلات نیز از ابزارهایی همچون شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و اتاق ایران بهره جسته است.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

منبع: تابناک
برچسب ها: اصفهان ، صنعت ، بیکاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار