استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ماه شعبان فرصتی برای تقویت نشاط معنوی در انسان‌ها فراهم می‌کند، گفت: فضای معنوی تأثیر فوق‌العاده‌ای در رفتار انسان‌ها دارد.
کد خبر: ۵۹۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 29 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایکنا،فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: برکات و آثار معنویت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و به برکت معنویت بسیاری از آلودگی‌ها در جامعه کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به ماه شعبان که فرصت‌هایی برای تقویت نشاط معنوی در انسان‌ ایجاد می‌کند، افزود: نقش معنویت در کاهش وقوع جرم مهم است و این ماه، ماه کسب فضائل اخلاقی استتوسعه روح معنویت در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی

گرکانی درادامه با اشاره به معارف معرفتی و عرفانی دعای عهد و مناجات شعبانیه، گفت: انس با ادعیه در جامعه باید بیش از پیش نهادینه شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هنگامی که بر باورهای مذهبی و اعتقادات مردم جو معنویت حاکم می‌شود افراد تحت تأثیر این جو قرار گرفته و بیشتر از اعمال و رفتار خود مراقبت می‌کنند.

وی به توسعه روح معنویت در جامعه اشاره کرد و آن را زمینه کاهش آسیب‌ها در جامعه دانست.

گرکانی به برپایی جشن‌های این ایام به‌ویژه جشن بزرگ نیمه شعبان اشاره و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی در این خصوص باید پیام مهدویت را منتقل کنیم.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ماه شعبان فرصتی مغتنم برای توسعه و تقویت ارزش‌های دینی در جامعه است و در این راستا باید از ظرفیت‌های بالقوه به خوبی استفاده کنیم.

گرکانی اظهار کرد: ماه شعبان مقدمه ماه رمضان است و رمضان ماه ضیافت الهی است که باید دل خویش را برای ورود به آن از پیش آماده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار